|
Post by Fyra on Jan 25, 2009 11:34:25 GMT 1
Hun stirrede bare videre. "Jamen gud!... jeg myrder ham.." hendes ansigt var pludselig vredt men det forsvandt hurtigt. Hun måtte tænke over det på et andet tidspunkt. Ikke nu. Hun trak vejret dybt og kiggede på Theis mens hun samlede tankerne. "Var din mor fuldblodsvæsen?" spurgte hun og så på ham, mens han spiste.
|
|
|
Post by Theis on Jan 25, 2009 11:40:33 GMT 1
Han nikkede og tvang sin pludselige stolthed væk. Fattige mennesker var sjældent stolte over deres familers stantræ, og hvis han skulle overbevise hende om at han var menneske, skulle han ikke vise den stolthed han følte ved at være fuldblods-varulv. Dette mærkelige humørskift førte en ufærdig grimasse over hans ansigt, og han spiste videre uden at lade sig mærke med noget.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 25, 2009 11:44:54 GMT 1
"Så er der et eller andet galt..." Hun tænkte sig om. "Kan du huske hvor du har set mærket før?" spurgte hun og kiggede op. Vildt, barnet her kunne være hendes nevø langt nede i rækken. Hun kunne næsten ikke tro det. Det var overraskende hvordan hendes hjerne var på overarbejde i dag.
|
|
|
Post by Theis on Jan 25, 2009 11:52:53 GMT 1
Han rystede på hurtigt hovedet og spiste videre, og hans hjerne begyndte at gå igang igen med hensyn til mærket igen. Det gav ikke mening at han kunne huske det, gjorde det? Der var noget glitrende hendes mærke, eller var det det han kunne huske der var glitrende? Hvad havde han af glitrende ting? Stjålne penge, stjålne smykker, stjålne sten... Kunne det være fra en udenlandsk mønt? Nej... Han huskede ikke noget armbånd eller nogen ring med det mærke, og han stjal aldrig halskæder... Hvad med en sten? Nej, det gav endnu mindre mening end mønten.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 25, 2009 11:57:37 GMT 1
Hun sukkede dybt og lænede sig ind over bordet. Det blev svært det her. Hvis der virkelig var noget familie mellem dem, kunne hun ikke se det. "Hvad med dit efternavn?" spurgte hun så i et sidste forsøg på at finde ud af noget. Hun kiggede på ham mens hun ventede på svaret.
|
|
|
Post by Theis on Jan 25, 2009 12:04:59 GMT 1
Han så op på hende, derefter ned i maden, og spiste videre lidt endnu så han kunne tage sig sammen til at svare. "Erine, tror jeg," sagde han så, og så tøvende op på hende, før han igen proppede noget i munden. Jeg har stadig ikke hendes navn, slog det han pludselig, men han valgte ikke at spørge hende. Af samme grund som han undgik det da de mødtes.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 25, 2009 12:43:40 GMT 1
Hun kiggede bare ned på ham. Det lød som noget hun havde hørt før - hendes fars navn, men hun var ikke sikker. Udtalen var ikke som den hun kendte. Hendes hovede vippede på skrå. Den dreng kunne spise, mere end hun kunne. Det var imponerende. Hun sukkede. "Så er der vist ikke mere at tale om..." mumlede hun skuffet.
|
|
|
Post by Theis on Jan 25, 2009 12:50:20 GMT 1
Det havde Theis intet imod, for hver gang hun sagde noget blev han nødt til at sætte farten ned med at skovle maden ind. Nu kunne han spise i den ro og mag som man nu kunne når maden nærmest fløj ind i hans mund. Han var pludselig blevet færdig, sprang ned fra stolen og pilede ud af døren med meget høj fart.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 25, 2009 12:55:30 GMT 1
Hun rynkede panden og overvejede kort. Hurtigt lagde hun pengene på bordet og sørgede for at der var nok. Så spænede hun ud af døren efter ham. Hun kunne alligevel ikke lade ham smutte, der var lige noget hun skulle spørge ham om. Hun kiggede rundt, men kunne ikke få øje på ham. "Hallo? tåbelige knægt, med mærkelig navn.." mumlede hun og stirrede surmulende rundt.
|
|
|
Post by Theis on Jan 25, 2009 13:44:42 GMT 1
Theis var på vej hen til sin plads ved skraldespandene, hvor han var blevet overfaldet af de tre drenge, selvom han der var på unormalt farlig grund. Han vendte sig kort om og så at hun var kommet ud efter ham og satte farten op hvis hun nu syntes han var en dum, lille dreng der ikke skulle løbe væk fra ham. Han mente deres samtale var færdig, bange for at hun skulle skifte mening om hvem der skulle have betalt maden.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 25, 2009 14:00:18 GMT 1
Rikku trak vejret dybt. Hun begyndte at gå tilbage da hun kom i tanke om hvor hun måske kunne finde ham. Hurtigt svang hun kappen af og lettede fra jorden. Hun svævede hen over folk, der tilsyneladende ikke opdagede hende og landede ved skraldespandene. Hun tog kappen på igen og lænede sig ind i skyggen mens hun ventede.
|
|
|
Post by Theis on Jan 25, 2009 14:06:51 GMT 1
Theis kom hurtigt gående fra den anden ende af gaden, og stoppede så måbende op foran hende da han vendte hovedet og så hende stå ved skraldespandene. "Er du en fugl eller en skygge eller sådan noget?!" spurgte han, både frygtsomt og overrasket. "Hvordan kan du være her, nu, før mig?!"
|
|
|
Post by Fyra on Jan 25, 2009 14:11:46 GMT 1
"Ja, det kunne du li' at vide ikke?" Hun grinede ned til ham. Måske ville han have en smule respekt for hende nu. Hun kiggede på ham og tænkte sig om. "Jeg skal nok fortælle dig det, hvis... du fortæller mig hvad du er." Hun løftede et øjenbryn og gjorde det klart at hun ikke var hoppet på idéen med at han var et almindeligt menneske.
|
|
|
Post by Theis on Jan 25, 2009 14:24:39 GMT 1
"Jeg har fortalt de det!" sagde han stædigt, selvom han vidste det var noget nær tåbeligt. "Jeg er et menneske!" Hvordan var hun kommet derover så hurtigt? Folk ville se hende flyve, hvis hun havde gjort det, selvfølgelig medmindre hun var meget snedig eller en animagus. Skygge lød meget mere indlysende, da folk sjældent lagde mærke til dem, og de kunne bevæge sig overalt.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 25, 2009 14:37:04 GMT 1
"Selvfølgelig. Og jeg er en engel." sagde hun sarkastisk. Det var rigtig nok hvad hun sagde men hun kunne ikke vide om han troede på det. "Jeg er ikke en skygge hvis du tror det." Hun afskyede skyggerne og ville på ingen måde udveksles med en af dem. Hun kiggede bare ned på ham for at se om han ville fortælle hende hvad han var.
|
|