|
Post by Theis on Jan 24, 2009 13:35:27 GMT 1
Theis sad på hug lidt ved siden af en skraldespand og lod som om han var optaget af nogle små trækugler et rigere barn havde smidt ud fordi malingen var ved at skalle af. Sådan et spild, tænkte drengen og blev opfyldt af en pludselig vrede, mens han holdt øje med folks sko. Nogenlunde rene, kostbare sko betød rig person med gode penge. Dér var en, og da hans offer gik ind i en butikkerne rejste Theis sig og stod lidt 'ubeslutsomt' i gadens side. Manden kom ud, og da han gik forbi Theis, der i samme øjeblik gik ud bag ham, på vej mod frugtbutikken, forsvandt pungen op af lommen og ned i Theis' egen. Han gik over og købte noget frugt, og vendte sig derefter igen for at gå tilbage til sin plads. Ventende på et nyt offer.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 24, 2009 13:44:35 GMT 1
Rikku gik ned af gaden. Hun havde igen været heldig og havde fået pænt mange penge det sidste sted hun sang. Hun havde købt en ny kappe der skjulte hendes vinger. Hætten var slået tilbage og hun gik rundt og smilede mens hun købte noget mad. Smilet var kun en maske, inden i havde hun det nemlig ikke specielt godt. Hun var vred og irriteret på alle andre.
|
|
|
Post by Theis on Jan 24, 2009 13:57:38 GMT 1
Mange folk gik forbi, og Theis ventede bare. Han var interesseret i dem midt i mellem, dem der havde penge på sig, men ikke magt til at sende soldater hen for at kappe hovedet af ham for at have taget deres penge. Kappe? En kvinde med en fin, næsten helt ren, kappe kom forbi, og han kunne netop se det uden at løfte hovedet efter hende. Hun må have penge. Han kiggede efter hende, for at se hvor hun gik hen, men i samme øjeblik han rejste sig blev hans udsyn spærret af tre drenge. "Jeg troede du havde forstået du enten skulle blive en del af vores bande eller holde dig fra dette område," hvislede den ældste af dem, og knive røg ned i alle tres hænder fra skeden i ærmet. Theis fandt sine egne to frem, og i det samme bevægede de sig hen imod ham. De ville tvinge ham ind i den gyde han stod ved, så der ikke ville være nogen til at se det når de tævede ham. "Du skylder os for fem ofres penge, bette Theis," sagde den ældste igen, og Theis bakkede væk fra ham. Gyden var blind, så han kunne ikke flygte.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 24, 2009 14:04:35 GMT 1
Rikku kiggede ud til siden og fik øje på en dreng der var omringet af andre drenge. Hun løftede et øjenbryn. Normalt ville dette ikke have rørt hende men hun var vred og dette var en god chance for at komme af med vreden. Hun smiled svagt og gik frem mod dem. Hun havde skaffet sig en forsvarlig kæp, som hun havde gemt inde under kappen og nu tog hun den frem. Hun stillede sig hen bag drengene og en ondt smil bredte sig over hendes ansigt. Hun var virkelig i dårligt humør.
|
|
|
Post by Theis on Jan 24, 2009 14:13:23 GMT 1
Theis kiggede op bag drengene. Hans offer, kvinden med kappen, stod bag dem, og han følte sig usikker på om hun var med eller mod han, men kæppen tydede på at hun ville kæmpe. Håber det ikke er mig, håber det ikke er mig, bad han i tankerne og lavede første udfald mod drengen til højre. Den anden dreng parerede, hvirvlede kniven rundt og forsøgte tvinge den ud at Theis' hånd, men resultatet blev lige omvendt da Theis lavede et vip der fik kniven til at flyve gennem luften.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 24, 2009 14:17:21 GMT 1
Rikku svang kæppen skødesløst i ryggen på en af drengene der stadig havde ryggen mod hende. Hun greb fat i hans hår og skubbede ham ned på jorden. "Forsvind nu!" hvæsede hun, mest til sig selv. Man måtte ikke slå på børn med kæppe. Hvornår lærte hun det?! Det var simpelt hen for meget at hun ikke kunne styrer sig mere.
|
|
|
Post by Theis on Jan 24, 2009 14:24:55 GMT 1
De drenge der endnu stod vendte sig om mod Fyra, og Theis stak sin kniv langt ind i siden på den nærmeste. Han havde slået ihjel før, mest ved fuldmåne, og var ikke bange for at skade andre dødeligt. Desuden var det dem der angreb ham, mens han var i dårligt humør, så det var deres egen skyld. Han hørte ikke til en bande, og følte han havde ret til at gå hvor han ville, men banderne havde altid været uenig med ham.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 24, 2009 14:42:29 GMT 1
Rikku snerrede og slog truende ud med kæppen. "nu, nu, NU!" hvæsede hun og slog Theis over fingrene. "Du tager din kniv ud af ham nu også!" Hun fik et farligt udtryk i øjnene der sagde at et hvert forsøg på tilbage angreb ville mislykkedes. "10, 9, 8.." Hun begyndte at tælle med en ildevarslende rolig stemme.
|
|
|
Post by Theis on Jan 24, 2009 14:47:03 GMT 1
Theis så uskyldigt op på hende, mens han trak den ud. Han sørgede for at dreje den en kvart omgang på vejen ud, og drengen var ved at hyle af smerte da det skete. Han besvimede dog istedet, faldt sammen på jorden som en klud, og de andre fik travlt med at komme afsted og rive ham med sig. Theis så stadig uskyldigt op på Fyra, men holdt knivene parat hvis hun skulle finde på at slå ham med kæppen.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 24, 2009 14:51:05 GMT 1
Rikku trak vejret dybt og stirrede ned i Theis' øjne. Hendes egne var hårde som stål nu og hun havde vreden i et fast greb igen. "Hvad hedder du?!" spurgte hun koldt. Hun havde brug for at tænke på noget andet end vreden og hun gemte kæppen væk igen. Var drengen tåbelig nok til at angribe hende vidste hun ikke hvad der ville ske - med ham.
|
|
|
Post by Theis on Jan 24, 2009 15:02:28 GMT 1
"Det behøver jeg ikke at fortælle dig," sagde han og droppede skuespillet. Han havde jo også lige såret en person meget slemt, så lige meget hvad ville han ikke kunne forestille at være en uskyldig lille gadedreng der var blevet angrebet af en flok bandemedlemmer. Han tørrede den blodige kniv af op af husmuren bag sig og tog begge knive op i skederne i ærmerne, men han vogtede stadig over alle hendes bevægelser.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 24, 2009 15:05:47 GMT 1
"Hvad mener du med det?!" råbte hun i hovedet på ham og snerrede igen. Hendes hænder rystede af vrede og hun trak vejret dybt. Det var virkelig ved at gå galt... Hun satte hænderne i siden og kiggede koldt på drengen. "Vil du ikke bare svare på mit spørgsmål, inden jeg kommer til at gøre noget dumt?" sagde hun så roligere, men stadig irriteret og koldt.
|
|
|
Post by Theis on Jan 24, 2009 15:10:03 GMT 1
"Nej, egentligt ikke," svarede han trodsigt, og hans dårlige humør blev værre. "Det kan godt værre jeg ligger og kravler rundt nederst i byens hieraki, men jeg vil ikke lade dig bestemme over mig!" Han stirrede stædigt op på hende og skød hagen frem. "Vil du slå mig, så slå mig, det er jeg alligevel så vandt til!"
|
|
|
Post by Fyra on Jan 24, 2009 15:16:38 GMT 1
Rikku kiggede bare koldt ned på ham. Hun havde endelig fået tøjret sin vrede. "Hvorfor skulle jeg slå dig? Du er jo bare en tåbelig lille dreng der ikke griber det chancer han får." sagde hun så køligt og trak på skulderne. "Det er helt utroligt..." Hun kiggede op på himlen og sukkede. "Det nederste hieraki er altid det værste, ikke... Jeg ved det..." Hun lagde armene over kors og kiggede ned på ham igen. "Dit navn?"
|
|
|
Post by Theis on Jan 24, 2009 15:21:44 GMT 1
Han stirrede igen længe på hende, og sukkede så, uden at føle sig overvundet. "Mit navn er Theis," sagde han så og stirrede ned i jorden. "Hvorfor hjalp du mig?" spurgte han så, i stedet for om hendes navn. Hun ville sikkert glemme ham alligevel så snart hun var gået hjem igen, så jo mindre han vidste om hende, jo mindre kunne han blive såret hvis hun gav ham gaver og løfter om bedring i tilværelsen.
|
|