|
Post by Samaka on Nov 12, 2008 19:06:43 GMT 1
han gik efter hende meget hurtigt men han tog ikke fat i hende da han ville se hvad der skete han holdt sig i solen hvor han vidste hun ikke ville prøve at angribe ham men han holdt dog øjesyn med hende for en sikkerheds skyld
|
|
|
Post by Dea on Nov 12, 2008 19:09:40 GMT 1
Hun skyndte sig ind i menneske myldret i ly af skyggerne. Hun løb hen imod smedjen for hun kendte ham godt. Efter et stykke tid kunne hun tydligt høre de store hammerslag, men selvfølgelig var smedens hus omgivet af sol. Hun tog mod til sig og løb så hurtigt hun kunne hen til døren. Hun skubbede den hurtigt op og løb ind til smeden. Han stoppede og smilede til hende, han fandt hurtigt en sort kappe frem og kastede den til hende. Hun tog den hurtigt på og gik op i stue. Smeden begyndte igen sit arbejdte som om intet var hændt.
|
|
|
Post by Samaka on Nov 12, 2008 19:47:24 GMT 1
han ahvde fulgt med fra midten af myldret han gik roligt hen til døren uden at tage notits af smeden og skubbe den op han vidste godt smeden ville stoppe ham men han havde allerede trukket et af sine sværd
|
|
|
Post by Dea on Nov 12, 2008 19:56:51 GMT 1
"Hov hov kan du lige stoppe hvad er det du vil?" spurte smeden og så vredt på ham. Dea skyndte sig at gemme sig inde i et hemmeligt skab i væggen hvor der var helt mørkt. Hun lod sig synke helt ned i bunden for at samle så meget kraft hun overhovedt kunne.
|
|
|
Post by Samaka on Nov 12, 2008 19:58:21 GMT 1
han trak på under et sekund en kniv og kastede den mod halsen på ham og gik derefter videre han havde været klar men han ville fange hende igen han var ikke færdig med hende han kiggede sig rundt derinde
|
|
|
Post by Dea on Nov 12, 2008 20:24:40 GMT 1
Kniven snittede smedens hals og han tog hurtigt som et lyn et skjold frem. "Vi har ikke noget du vil have så du kan godt gå" snerrede han og sørgede for at holde en hånd på halsen. Dea sørgede for at låse alle de 13 låse der var på det hemmelige skab hun sad i. Hun tog en lille træplade frem og satte den oven på sit hovedt så man overhovedt ikke kunne se hun var der. Hvis man kiggede derind ville man bare se et tomt skab.
|
|
|
Post by Samaka on Nov 12, 2008 20:27:39 GMT 1
"jeg har ikke tid til dig tåbelige smed" snerrede han og vendte kun halsen hen mod ham hans øjne lynede af had så enhver mand ville træde nogle skridt tilbage han trak det andet sværd og vendte resten af kroppen hen mod ham "jeg skal bare have pigen" snerrede han
|
|
|
Post by Dea on Nov 13, 2008 15:47:49 GMT 1
Smeden gik et par skridt tilbage. "Jeg har ikke nogen datter og hende der var her lige før smuttede igen" snerrede han og kiggede ondt på ham. Dea havde snart samlet uendelig meget styrke, hun håbede bare på at smeden kunne holde ham hen og overbevise ham om at hun ikke var her.
|
|
|
Post by Samaka on Nov 13, 2008 17:23:57 GMT 1
"som om jeg så hende gå ind ad den dør og jeg bliver nødt til at slå dig ihjel vis du ikke lader mig komme forbi" snerrede han koldt og gik et par skridt længere hen mod døren igen men dog havde han ham i syne ved øjenkrogen
|
|
|
Post by Dea on Nov 13, 2008 18:43:46 GMT 1
"Hun løb ud af bagdøren efter hun havde taget kappen der lå på bordet" snerrede han og pegede på bordet og derefter en dør i den anden ende af smeden der førte ud på gaden igen, men i en mørk gade.
|
|
|
Post by Samaka on Nov 13, 2008 19:09:21 GMT 1
"jeg så dit smil du er i ledtog med tyven" snerrede han og smilte ondt han vendte sig ud mod forsamlingen der efterhånden var samlet han råbte ud over dem "find jeres poser frem alle dem der har fået stjålet noget er blevet stjålet af den tyvetøs hun er inde i denne smedje" råbte han og folk kiggede efter i deres pengeposer nogle råbte op andre gik igen men størstedelen blev stående og kigede vredt på smeden
|
|
|
Post by Dea on Nov 13, 2008 19:15:50 GMT 1
Han rystede opgivende på hovedt. "I kender mig alle sammen godt og ved at jeg aldrig ville hjælpe en tyv, lige meget om hun var ved at dø af sult. Og slet ikke når hun har stjålet far mig flere gange" sagde han roligt. Dea kom hurtigt frem fra sit skjul inde i huset og løb ud af hoved døren, heldigvis kunne ingen se hende og hun løn ind i den mørke del af skoven hvor ingen gad at komme fordi at den var 'forhekset'.
|
|
|
Post by Samaka on Nov 13, 2008 19:21:30 GMT 1
"ingen kender jo rigtigt smeden hvem er han hvorfor er han her vi har masser af smede og denne smed holder sig for sig selv vi kender ikke en gang hans navn" råbte han op flere kom med tilråb og jubel og nogle gik enda ind i hans hjem
|
|
|
Post by Dea on Nov 13, 2008 19:23:39 GMT 1
Han rystede på hovedt og grinte bredt. "Alle kender mig her i byen, min far var smed før mig og min farfar var smed her før jeg og min slægt kan spores tilbage til tusinde år før vores tid, det ved i alle sammen godt" sagde han muntert og mange folk begyndte at gå fordi at han havde ret. Dea brugte derimod tiden til at løbe dybt ind i den mørke del af skoven.
|
|
|
Post by Samaka on Nov 13, 2008 19:27:54 GMT 1
"ja men ingen har jo været inde i dit hus ingen ved om der nu var en pige jeg siger lad os gå ind og tjekke og er hun her ikke skal vi tjekke hele byen for at finde den røvertøs" råbte han højt de der var tilbage kom med høje tilråb og løb ind i hans hjem for at gennemsøge hjemmet
|
|