|
Post by Theis on Jan 26, 2009 15:01:52 GMT 1
"Kan jeg ikke komme med dig?" Han fik lige netop den bedende tone væk fra stemmen, men kunne ikke styre sit ansigtsudtryk. "Jeg kan sagtens skaffe mine egne penge, jeg har jo klaret mig fint indtil videre, ikke?" Han smilede bredt, og viste igen den manglende og den flækkede tand. "Jeg rejser bare med dig, men tjener mine egne penge, ikke?"
|
|
|
Post by Fyra on Jan 26, 2009 15:21:58 GMT 1
Rikku kunne ikke lade være med at smile svagt og lagde hovedet på skrå. "Jeg... Jeg vil gerne have dig med. Men.. Men det er et stort ansvar både for mig og for dig." Hun gemte ansigtet i hænderne og prøvede at tænke klart. "Hvis du dog bare var lidt ældre." hviskede hun lavt og sukkede dybt. "Jeg kan ikke træffe beslutningen nu, Theis. Der er store omvæltninger i mit liv i øjeblikket og jeg må træffe beslutningerne så jeg ikke skader mig selv. Hvis du tjente dine egne penge ville det sikkert gå fint, men kan du lade være med at stjæle? Tænk hvis du stjal og blev opdaget, der var intet jeg ville kunne gøre i sådan en situation." Hun tog fat i hans skuldre og holdt ham fast. "Jeg vil så gerne se hvordan det kommer til at gå dig, om du får et godt liv og jeg ved, at jeg kan hjælpe dig.. men der er bare et kæmpe ansvar der følger med. Og om lidt er der et endnu større ansvar på mine skuldre når der kommer endnu en unge. Jeg ved ikke om jeg kan bære det ansvar" Hun lagde forsigtigt armene om ham. "Jeg lover.. Jeg sværger at gøre alt hvad jeg kan og jeg vil træffe min beslutning med omhu. Vil du ikke godt lade være med at hade mig fordi jeg er nødt til at tøve?"
|
|
|
Post by Theis on Jan 26, 2009 16:55:39 GMT 1
"Det var en meget lang tale," sagde han og var tavs længe. "Men jeg er aldrig blevet fanget, selvom de fleste borgere i byen har mistanke til mig eller ved det. Jeg skal nok klarer mig selv hvis jeg skulle blive taget, du kommer bare til at give mig den chance andre ikke ville give mig." Han holdt følelserne tilbage, følelsen af frygt for at hun ville glemme ham hvis han lod hende ude af syne og følelsen af vrede over at hun ikke bare sagde ja. Men han forstod hende, hun havde jo sikkert problemer selv, så hvorfor tage ham med sig og gøre det hele værre?
|
|
|
Post by Fyra on Jan 26, 2009 20:35:23 GMT 1
Rikku lukkede øjnene og tænkte. kunne hun gøre det, det ville forandre så meget i hendes liv. Hun trak vejret dybt. Han var hendes familie. Lige meget hvad var han hendes nye lillebror også selvom hun ikke vidste om det passede endnu. Langsomt løftede hun blikket og stirrede stålfast på ham. "Jeg gør det. Jeg tager dig med, om jeg så skal tigge for at have råd." Hun smilede til ham. "Jeg hedder Fyra Rikku og jeg lover dig at det ikke bliver nemt at vandre med mig." Hun grinede. "Find dine ting. Du skal have et bad, inden vi tager nogle steder."
|
|
|
Post by Theis on Jan 26, 2009 20:48:16 GMT 1
Theis sprang frem mod hende med åbne arme som for at give hende et kram, men han tog sig i det som om han fortrød sine følelser, og valgte i stedet at række hendes læderarmbånd frem mod hende, fundet frem fra lommen i ærmet. "Hér," mumlede han surmulende og pilede så afsted mod sin hule for at finde sine få ting og få vekslet sine smykker og andre tyvekoster om til penge. At han skulle vaskes brød han sig ikke om, men hvis det var det der skulle få hende til at tage ham med, som ville han gøre det.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 26, 2009 21:00:08 GMT 1
Hun tog sit armbånd og smilede for sig selv. Hurtigt trak hun ned over sin hånd og kiggede rundt. Ikke langt derfra stod der en bod der solgte gammelt tøj. Hun gik derover og købte en hvis skjorte og et par halvstore bukser. Hurtigt betalte hun og gik derefter videre og købte en kappe magen til hendes egen, bortset fra at den var kortere. Hun stod lidt og trippede mens hun ventede på at Theis skulle komme tilbage.
|
|
|
Post by Theis on Jan 26, 2009 21:16:14 GMT 1
Theis kom løbende med en meget beskidt tøjbylt med dyrere ringe, fine armbånd, et par værdigløse, men glimtende, sten, nogle stykker papir med tegninger han selv havde lavet med stjålne fjerpenne eller kulstykker, en sølvknap og en enkelt halskæde, det eneste andet end tegningerne han ikke havde stjålet. "Hvad nu hvis jeg vasker mig på vejen?" spurgte han forhåbninsfuldt.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 26, 2009 21:23:42 GMT 1
"Nej. Du kommer med mig og så får du et bad nu, før vi går." Hun begyndte at gå hen mod en kro og gik lige fordi kroejeren. Uden at kigge på ham fortalte hun ham hvad hun behøvede og vendte sig mod Theis. "Vi går op i værelset. Så skal jeg forklare dig om ruten." Hun smilede lidt og nikkede mod trappen. "Og så får du et bad."
|
|
|
Post by Theis on Jan 26, 2009 21:30:51 GMT 1
Theis stirrede surmulende ned i jorden, men havde allerede opgivet kampen. Han nikkede istedet og fulgte med hende, og følte sig pludselig spændt. Han havde ikke hørt om mange lande eller byer, og glædede sig til at finde ud af det, og se rigtigt på et kort. Måske ville hun også lære ham at skrive, havde hun sagt hun ville lære ham at skrive? Han kunne ikke huske det...
|
|
|
Post by Fyra on Jan 26, 2009 21:39:07 GMT 1
"Du vil måske have lidt frihed og fred når du går i bad. Men tro mig, hvis du ikke vasker dig ordenligt, kommer jeg selv ind og vasker dig." sagde hun og åbnede døren. Kort efter kom der et par tjeneste piger med en spand varmt vand. Hun lagde hans kappe, skjorte og bukser på sengen. "Ta' det tøj på når du er færdig." Hun tog sin egen kappe af før hun vendte sig mod døren igen. "Bank når du er færdig."
|
|
|
Post by Theis on Jan 26, 2009 21:48:06 GMT 1
Theis så lidt på døren hun forsvandt ind af, stak en hånd i vandet og trak den til sig med et hyl. "Men det er jo varmt!" råbte han overrasket, og frygtede pludselig badet endnu mere. Han forsatte dog alligevel og prøvede at genkalde sig badene fra sin mors tid, og fik derved fundet frem til hvordan badet foregik rigtigt. Da han var færdig så han surt over mod det nye tøj. "Jeg kan godt lide det tøj jeg har!" råbte han over mod døren, men tog alligevel det nye på.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 26, 2009 21:53:24 GMT 1
"Det kunne jeg forestille mig." mumlede Rikku ude fra den anden side af døren. Hun sad på gulvet og ventede på at han blev færdig. "Er du færdig? Må jeg komme ind?" hun åbnede forsigtigt døren og kiggede ind. Et kækt grin bredte sig over hendes ansigt. "Er tøjet for stort?" spurgte hun og gik ind. Hun satte sig på gulvet igen og spredte vingerne. De foldede sig ud bag hende, og hun sukkede lettet. Det var irriterende at gemme dem hele dagen.
|
|
|
Post by Theis on Jan 26, 2009 21:57:56 GMT 1
"Wow," mumlede Theis med store øjne, da han så hendes vinger og så ud til at have glemt hvad hun havde spurgt om. "Du ligner en engel, men ligner alligevel ikke en engel. Hvordan kan det gå til?" Han så meget uforstående på hende, men også begejstret, som om det faktisk interesserede ham.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 26, 2009 22:03:10 GMT 1
"Jeg er halv dæmon. Halv engel." smilede hun og klappede på gulvet ved siden af sig. "Sæt dig, så jeg kan vise dig kortet." Hun fandt en kort fra indersiden af kappen frem og foldede det ud foran sig. Hun sad lidt selv og overvejede hvor hun skulle begynde. "Ved du noget om kort?" spurgte hun så og kiggede på ham.
|
|
|
Post by Theis on Jan 26, 2009 22:33:29 GMT 1
Han rystede på hovedet og stirrede afventende på hende. Hvordan skulle han dog have lært noget om kort? De var altid i store, vigtige rum han ikke kunne komme ind til. Han tanker blev pludseligt distraheret af det hun havde sagt før, og så op på hende. "Kan racerne virkeligt blive blandet?" spurgte han og tænkte på om der måske fandtes en halv varulv - hvis det da var muligt.
|
|