|
Post by spurv on Jan 18, 2009 22:22:43 GMT 1
hun så på hende med et trist blik " det gør mig ondt at høre" sagde hun oprigtigt og fulgte pigens blik til fuglen " oh det her er hiwatari" sagde hun varmt og strøg fuglen over fjerende mens den kvidrede fornøjet hun så overpå manden " hvad er der med ham" spurgte hun undrende
|
|
|
Post by Qimrel on Jan 19, 2009 16:31:26 GMT 1
Qimrel hørte ikke noget og satte sig i stedet tilbage på det væltede træ igen. Kwamma forsøgte lidt at se hvor højt den kunne klatre op i et træ, men det blev kedeligt efter den havde slået halen de første seksten-sytten gange, og den luntede, stadigt logrende, hen og satte sig, først ved Qimrel, men da denne ikke klappede den gik den over til Fyra og derefter Ea.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 19, 2009 16:45:24 GMT 1
Rikku grinede. "Han hører bare ikke efter tror jeg..." Hun rystede på hovedet og smilede til Kwamma. Hun satte sig på jorden hvor hun stod og smilede op. "Er du tit på jorden?" Hun flyttede blikket mod Ea. Hendes øjne var nysgerrige igen og hun lænede lidt frem ad. Frygten var nu pakket så langt væk at hun kunne ignorere den.
|
|
|
Post by spurv on Jan 19, 2009 16:49:43 GMT 1
hun smilede *det var godt, trode lige der var noget i vejen* hun fulgte pigens exemel og satte sig ned overfr hende. med let spræde vinger for at kunne være der. hendes vinger var store og krid hvide. hun smilede svagt " jeg befinder mig medst på jorden" sagde hun roligt og betragtede hende.
|
|
|
Post by Qimrel on Jan 19, 2009 17:21:19 GMT 1
Qimrel var pludseligt kommet tilbage i sit eget hovede og lod sig fra sin plads på det væltede træ falde ned på jorden. "Er det normalt? Opholder de fleste engle sig mest på jorden, eller er det omvendt? Eller er alle lige meget på begge... kan man kalde det sider?" Der var en kort tænkepause. -En meget kort en. "Hvad er forskellen på jer to? Jeg troede først Fyra var en engel. Hvordan kan det være at Fyras vinger er mindre? Skinner der sådan omkring alle engle? Hvilke andre engle kender du? Og er der andre væsne, ligesom Fyra, der minder meget om engle?"
|
|
|
Post by Fyra on Jan 19, 2009 17:28:49 GMT 1
Fyra gloede mest på Qimrel efter den tale. Hun løftede et øjenbryn og erkendte med sig selv at hun havde glemt det første spørgsmål. Hun kiggede på Ea og smilede lidt for sig selv. De fleste af spørgsmålene kunne hun ikke selv svare på, så hun ville vente og se om Ea ville forklarer dem.
|
|
|
Post by spurv on Jan 19, 2009 17:34:07 GMT 1
hun grinte og hendes stemme klingede som små klokker " sikke et nysgerigt menneske." sagde hun venligt og mødte hans blik " de fleste engle er i himlen, bare ikke mig" hun havde kke kunnet følge med i spørgsmålet så hun nøjes med at svare på det første- og kiggede så over på kvinden
|
|
|
Post by Qimrel on Jan 19, 2009 17:56:07 GMT 1
Qimrel tænkte lidt. Han havde forstået at de ikke havde fulgt ham hele vejen til det sidste spørgsmål, og prøvede nu at huske dem alle. "Hmm, skal vi prøve forfra? Eller... Det er vidst nærmere midt i, jeg kan ikke huske det første spørgsmål..." Det var en lille pause hvor Kwamma snuste til hans sko. "Hvad er forskellen på jer to, og hvordan opstår den? I ved, du kan jo ikke være en engel, du ligner Ea for lidt, men alligevel er der noget ved jer, som... Auv!" Kwamma havde nappet hans ben, som for at sige 'det er på tide at holde mund'. "Så svar bare på spørgsmålet."
|
|
|
Post by Fyra on Jan 19, 2009 20:16:51 GMT 1
"Jeg er halv engel. Halv dæmon." Rikku kiggede ned i græsset mens hun sagde det. Hendes mor havde kun været halv dæmon, men moderen havde aldrig accepteret det og havde derfor altid kaldet sig dæmon. Hun trak på skulderne og smilede svagt. "Der har du hele forskellen og ligheden med."
|
|
|
Post by spurv on Jan 19, 2009 20:38:29 GMT 1
hun sad og anede ikke helt hvad hun skulle sige og var på en måde taknemmelig for at kvinden svarede for hende. hun smilede svagt og nikkede roligt. "ja det er meget nøjagtigt, jeg er fødtunder gud og er engel ligesom dem man kan se i kirkerne" sagde hun roligt for at fortælle hvad hun i grunden var
|
|
|
Post by Qimrel on Jan 19, 2009 20:59:33 GMT 1
"Jeg kan ikke huske hvad jeg ellers spurgte om," mumlede Qimrel. "Jo, der er noget andet... Har engle familier ligesom andre, eller er de bare skabt mens de har evnen til at få børn med normale væsner? Og er der andre væsner med vinger som ikke er i familie med engle? I virker så alvidende." Han så beundrende på dem begge, men der var et blink i hans øje.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 19, 2009 21:05:05 GMT 1
"det siger du ikke." mumlede Rikku lavt og kiggede på ham. Hun løftede et øjenbryn og grinede lidt. Hendes blik flyttede sig mod Ea, og hun var også selv nysgerrig efter svarene på hans spørgsmål. Han havde bevæget sig ind på et område hvor hun selv var ganske nysgerrig.
|
|
|
Post by spurv on Jan 19, 2009 21:21:24 GMT 1
hun grinte og den klokke ligende lyd lød igen " som du da kan spørger " hun så på ham og så på kvinden og kunne se hun var lige så indteraseret " ja vi har familier, og ja der er andre, alle racer kan være blandet med engle racen, i frøkendens tilfælde en demon" hun stoppede, det var en af de medst forhadt blandinger og hun visdte nogen ville fordømme hende bare for at snakke med hende men hun tog sig ikke af det. hun havde lov at gøre som hun ville " rene engle for dog ikke så mange børn"
|
|
|
Post by Qimrel on Jan 19, 2009 21:30:55 GMT 1
"Åhh, det interessere mig bare, det alt." Han satte sig i en lidt mere behagelig stilling. "Hvor meget ligner engle og halvengle hinanden? Altså, med kræfterne, mener jeg. Og hvad går de kræfter ud på?" Hans interesse blev mere og mere tændt, jo mere han fik at vide. "Og hvad syntes engle om kamp?" Det sidste var meget vigtigt for ham.
|
|
|
Post by Fyra on Jan 19, 2009 21:36:48 GMT 1
Rikku vendte hovedet mod Qimrel mens han snakkede og flyttede det så tilbage til Ea, for at høre svarene. Hun selv kunne jo ikke rigtig svare, for hun var kun halv engel. Ingen havde fortalt hende om englene før og hun var oprigtigt nysgerrig angående sin ene halvdel. Hun slog hænderne sammen og ventede spændt. Var der noget hun havde overset i sig selv og sin hverdag...
|
|