|
Post by Curi on Nov 13, 2008 19:57:50 GMT 1
"Har du ikke en søster?" spurte hun fraværende og gik over til et træ hvorefter hun med lethed og en del ynde kom op i det uden besvær. Hun satte sig på en stor tyk gren og kiggede ud på den frosne sø. Hendes hud var ved at blive meget blå af kulde og hun begyndte at fryse.
|
|
|
Post by xara on Nov 13, 2008 20:02:37 GMT 1
"nej ikke rigtig kender ikek min familie vil du ikke med ind til byen du ser ud til at fryse" spurgte han venligt og kiggede på ehndes opstignind på grenen han smilte svagt da han så hvor hurtigt hun kunne komme op på den
|
|
|
Post by Curi on Nov 13, 2008 20:04:37 GMT 1
Hun kravlede skræmt ind til stammen og rystede voldsomt på hovedt. "Jeg tager bare hjem og ser om jeg kan få gang i gløderne" sagde hun og mærkede hvordan hendes tænder begyndte at klapre. "Du må gerne komme med hvis det er det" sagde hun og begyndte at gnide sine hænder for at få varmen og føelse tilbage i dem.
|
|
|
Post by xara on Nov 13, 2008 20:06:23 GMT 1
"det vil jeg da gerne men så må du vel komme ned" sagde han med et smil han ville meget gerne vide hvopr hun boede måske kunne han enda fidne frem og tilbage til hendes hus men det troede han egentlig ikke på han ville kunne
|
|
|
Post by Curi on Nov 13, 2008 20:09:07 GMT 1
Hun sprang med lethed ned fra grænen og løb hen og tog hans hånd. Hun løb hurtigt ind i skoven og blev ved med at løbe. Efter 2 timer kom de til nogen høje buske. Hun skubebde dem til siden og bag dem var der et lille træhus og ved siden af huset var et lille vandløb. Hun løb hen til huset, åbnede døren og gik med det samme igang med at få gang i gløderne. Der var lidt tilbage, men det var ikke mange.
|
|
|
Post by xara on Nov 13, 2008 20:15:11 GMT 1
han gik ind i den lille hytte og lukkede døren "her er da lidt varmere" saged han og grinte stille men stoppede hurtigt var det dette hun kunne få en lille hytte og kunne kun næsten holde sig i live det var vist ikke noget at grine af
|
|
|
Post by Curi on Nov 13, 2008 20:18:11 GMT 1
Hun trak lidt på skuldrene. "Her er koldere om natten" sagde hun og lagde noget brænde på ilden. Der begyndte stille at blive varmt, men det var ikke meget. "Jeg kan desværre ikke tilbyde så meget, men lidt grød kan jeg lave hvis du vil have det og måske også noget fisk" sagde hun og lagde noget mere brænde på ilden. I den lille hytte var der sådan set kun en seng med en masse slidte skind. En masse kroge til at hænge døde dyr på. I det ene hjørne var der en masse gryder og hende ved ildstedet var der en kasse med massere af mel og kryderier.
|
|
|
Post by xara on Nov 13, 2008 20:21:57 GMT 1
"nej intet til mig jeg klarer mig fint du trænger til at skulle bruge det mest så jeg springer over" sagde han venligt og gik hen ved hendes side og kiggede på den brændene ild der omluttede brændet
|
|
|
Post by Curi on Nov 13, 2008 20:24:54 GMT 1
"Jeg kan klare mig" svarede hun roligt og tog en gryde frem. Hun tog noget mel frem og nogen kryderiger. Hun gik udenfor hytten og kom tilbage med noget fisk, to skåle og skeer og noget vand. Hun hældte vandet op i gryden og puttede melet i. Hun satte den på ilden hvor den begyndte at sprutte lidt. Hun tog en stor grydeske frem og begyndte at røre i det. Efter et lille stykke tid pillede hun fisken fri fra tarme og dens skelet. Hun hakkede fisken i stykker med hendes kniv og smed fisken ned i grøden.
|
|
|
Post by xara on Nov 13, 2008 20:27:03 GMT 1
"edt ser da ud som om du har prøvet det før" sagde han og grinte ldit satte sig efterfølgene ned på en stol og trak en blok og og blyanten han begyndte at tegne som noget han også gjorde tit når han ikke lige havde noget at lave
|
|
|
Post by Curi on Nov 13, 2008 20:29:26 GMT 1
"Jeg har gjort det i fire år" svarede hun farværende og begyndte igen at røre i grøden. "Jeg håber at du er sulten" sagde hun og pustede lidt i ilden så der blev lidt varmere inde i hytten. Efter et stykke tid heldte hun noget grød og fisk op i en skål og gav ham den. hun øste også lidt op til sig selv, men ikke så meget da hun var blevet opdraget til altid at give gæsten mest.
|
|
|
Post by xara on Nov 13, 2008 20:33:21 GMT 1
"hør nu her du har mest brug for det jeg finder mad selv jeg har ikke brug ford et du har mere" saghde han og skubbede skålen hen til hende "du burde virkelig tage det selv" sagde han og trak armene til sig
|
|
|
Post by Curi on Nov 13, 2008 20:35:22 GMT 1
"Jeg klare mig, det gør jeg altid" svarede hun kort for hovedt og skubbede skålen over til ham igen. "Og det ville være uhøfligt af dig ikke at spise det du for serveret, du ved jo aldrig hvornår du kommer til at spise igen" sagde hun og smilte, det lød overhovedt ikke som hende.
|
|
|
Post by xara on Nov 13, 2008 20:38:39 GMT 1
"jo jeg ved at jeg kommer til at spise når jeg kommer ind til byen igen jeg har nogle venner som skylder mig hør nu her hvad med at vi går ind til dem og får noget rigtigt at spise ikke at det her ikke er godt men jeg syntes altså du burde have mere en grød og fisk" sagde han roligt og rejste sig op
|
|
|
Post by Curi on Nov 13, 2008 20:40:58 GMT 1
"Jeg kan ikke lide byen" svarede hun fraværende og kiggede ind i ilden som om hun var magisk tryllebundet af den. "Jeg har dårlige minder" sagde hun fraværende og sukkede.
|
|