|
Post by Fyra on Mar 8, 2009 14:54:17 GMT 1
Fyra bed sig hårdt i læben og kunne smage blod. For pokker da også! tænkte hun og lukkede munden så man ikke kunne se det og holdt også øjnene lukkede. Hun trak vejret dybt gennem næsen og åbnede øjnene og kiggede på døren de stoppede foran. Hun lænede sig tungt og af Qimrel og var en lille smule utålmodig.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 8, 2009 15:02:36 GMT 1
Kroværten åbnede døren, og de kom alle ind i værelset. "Sådan her," hviskede Qimrel og de fik hjulpet hende ned at ligge på sengen. "Det er sikkert bedst hvis du sover, hvis smerten lader dig gøre det," forsatte han og vendte sig fra hende og mod kroværten. "Hvor er den nærmeste jordemor?"
|
|
|
Post by Fyra on Mar 8, 2009 15:09:49 GMT 1
Fyra sukkede dybt og lukkede øjnene igen. Hun vred sig let af smerte, men huskede så igen at hun ikke måtte gøre dem for bekymrede. Hun rykkede sig lidt så hun lå bedre og trak vejret dybt. Søvnen meldte sig hurtigere end hun havde forventet og hun åbnede øjnene. Kunne da ikke falde i søvn, mens de snakkede om, om der var nogen der kunne hjælpe ved fødslen!
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 8, 2009 15:23:01 GMT 1
"Der er en... Jeg har en ven i byen som har en niece der er jordemor," mumlede kroværten. "Jeg kan sende bud efter hende, men der kommer til at gå tid. Det er sent, og ingen går ud om natten." "Jeg går ud om natten," sagde Theis stædigt. "Jeg kan finde hende." Kroværten så skeptisk på ham, og Theis stirrede stædigt tilbage. "Bare fortæl ham hvor han kan finde hende," sagde Qimrel opgivende, og kroværten gjorde det. "Må vi låne en hest?" Kroværten nikkede, men Theis så pludselig bange ud. "Er du interesseret i det eller ej? Du får en hest." Theis nikkede stædigt.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 8, 2009 15:31:16 GMT 1
"Tak Theis!" sagde Fyra udmattet inden hun så faldt i søvn. Hun trak vejret roligere, men hun så ikke ud til at sove tungt eller roligt som hun burde. Hun vendte sig på siden, med armene foldet over maven og vingerne trykket tæt ind mod ryggen. Hun bevægede sig ikke meget, men det var tydeligt tegnet i hendes ansigt at hun ikke var rolig.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 8, 2009 15:39:08 GMT 1
Qimrel satte sig ved Fyras side, alt for chokeret og glad til at ligge sig til at sove. Theis gik han til Fyra med sin mors gamle, kostbare halskæde af sølv- og guldtråde, perler og en diamant og tog den forsigtigt i hendes hånd før han pilede ud af rummet. Kroværten fulgte med ud for at hjælpe Theis med hesten, og efter noget der for Qimrel føltes som alt for langt tid lød hovslagene fra en hest i hurtig galop.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 8, 2009 15:57:12 GMT 1
Fyra vågnede tidligt næste morgen. Hun åbnede øjnene og lå bare og kiggede op i loftet. Hun fik kæmpet sig op at sidde og fik øje på Qimrel. Han var faldet i søvn og sov stadig. Hun smilede svagt og lod en hånd glide over hans kind og opdagede ved samme lejlighed halskæden i sin anden hånd. Hun smilede og rystede på hovedet.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 8, 2009 16:23:47 GMT 1
Qimrel vågnede pludseligt da hun rørte ham. Han var faldet i søvn på stolen ved siden af sengen, og Kwamma havde sneget sig ind i rummet og lå i fodenden. Noget glimtede i kanten af Qimrels synsfelt, og da han drejede hovedet fik han øje på det fantastiske kunstværk der lå i hendes hånd. "Hvad er det?" spurgte han søvnigt.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 8, 2009 16:35:56 GMT 1
Fyra holdte det ind mod sig og smilede forsigtigt. "Theis' arvestykke. Ikke mit, ikke dit, men hans." sagde Fyra og foldede halskæden ind i et hjørne af sin kappe. "Har du sovet godt?" spurgte hun så og vendte sig mod ham. Hun så friskere ud end hun havde gjort dagen før og hun så heller ikke ud til at have smerter.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 8, 2009 16:40:24 GMT 1
"Så godt som man nu kan når man falder i søvn på en stol. Hvorfor gav han det til dig?" Qimrel var forvirret, men knægten var også en forvirrende knægt. Han havde aldrig fået at vide hvor drengen kom fra og hvordan han mødte Fyra, de var aldrig nået dertil i hans families hjem før det gik galt. "Betyder det da ikke noget for ham, eller, hvordan er det?"
|
|
|
Post by Fyra on Mar 8, 2009 16:47:52 GMT 1
"Det betyder meget for ham." Sagde Fyra blot, og vidste ikke om hun skulle sige mere. Hun ville helst ikke uden Theis' tilladelse, men på den anden side det var jo Qimrel. "Han fik det af sin mor." sagde hun så og smilede til Qimrel. "Jeg kan ikke gætte hvorfor han gav det til mig... Men måske for at love at komme tilbage. Jeg tror nemlig ikke han kunne finde på at tage nogen steder uden det."
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 8, 2009 16:54:37 GMT 1
"Han virker som en spøjs lille en," sagde Qimrel og smilede. "Skal jeg spørge om han er kommet tilbage?" Kwamma smuttede ud af døren, og et kort stykke tid senere kunne også de lugte bacon. "Åh, den dumme hund," sukkede han. "Hun skal sikkert tigge mad hos kokken i køkkenet. Som måske også var hvad hun gjorde igår da vi lige var kommet."
|
|
|
Post by Fyra on Mar 8, 2009 17:08:08 GMT 1
"Kunne forestille mig det var det hun lavede.." sagde Fyra med et smil. Hun mærkede sulten rører på sig og rynkede næsen. "Jeg er også sulten... Måske man skulle finde ud af om det er forståeligt at hun smuttede så hurtigt ud af døren..." mumlede Fyra med et smil og fik rejst sig. Hun gemte halskæden i en lomme og fik sig slæbt hen til døren.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 8, 2009 17:23:31 GMT 1
"Jeg kunne også bare komme op med noget mad, så du ikke behøver at forlade sengen," sagde Qimrel. "Og forkæle dig mere end jeg altid har været forhindret i at forkæle dig før. Og så kan du også få at vide om drengen er tilbage." Han smuttede inden hun nåede at svare, og kom tilbage med morgenmad til dem begge og Kwamma i hælene. "Vi får maden gratis. Theis er ikke tilbage endnu."
|
|
|
Post by Fyra on Mar 8, 2009 17:29:28 GMT 1
Fyra kiggede på ham og smilede så svagt. "Theis skal nok komme. Og tak fordi du gad hente morgenmad..." sagde hun så og fik kæmpet sig tilbage til sengen. Hun satte sig tungt på sengen og sukkede dybt. Hun havde ikke tænkt sig af rejse sig foreløbig. Hun klappede på pladsen ved siden af sig.
|
|