|
Post by Qimrel on Mar 8, 2009 17:34:14 GMT 1
Qimrel gav hende maden og satte sig ned ved hendes side. "Hvad tror du det bliver?" spurgte han og nikkede mod hendes mave. "Jeg tror det bliver en dreng, en stor og stærk dreng. Men jeg er jo ikke den der har været mest i nærheden af vores barn." Han tog sin mad og tog en bid af sine bacon.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 8, 2009 17:46:19 GMT 1
"Det er sandt. Og jeg tror det bliver en pige. Men jeg er ikke sikker, på trods af at jeg håber." Sagde Fyra og smilede drillende. Hun flyttede sin tallerken så den stod på maven og spiste lidt af maden foran hende. Hun kiggede på Qimrel ud af øjenkrogen og smilede stadig.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 8, 2009 17:51:09 GMT 1
"Ved du om drenge og pige opføre sig forskelligt inde i maven? Der er nogen der mener det, mens andre synes det er noget vås. Jeg skal ikke udtale mig om det, for jeg ved det jo ikke, men det kunne være spændende hvis man kunne finde ud af det på den måde. Jeg er sikker på at vi får os en dreng." Han så ikke ud til at have hørt hvad hun sagde.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 8, 2009 18:01:46 GMT 1
"Jeg tror stadig det bliver en pige." gentog Fyra, små irritereret over at bliver ignoreret. Hun skubbede det dog væk, hun ville ikke blive sur på ham. "Det er en pige. Jeg er sikker." sagde hun så og spiste mere af maden. Hun lød utrolig sikker, selvom hun ikke var det.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 8, 2009 18:20:07 GMT 1
Qimrel så over på hende. "Hvorfor er du så sikker på at det er en pige? Du kan vide lige så meget som jeg," sagde han småsurt og spiste mere af sin morgenmad. Han lagde ikke mærke til at han faktisk selv lige havde sagt at hun nok vidste det bedst fordi hun var moren og havde haft mest med barnet at gøre.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 8, 2009 18:25:50 GMT 1
"Nå ja... Jeg har også kun slæbt rundt på det barn i 7 måneder! Jeg ved nok slet ikke noget." mumlede Fyra ironisk og spiste hurtigt videre. Hun holdt øjnene rettet mod Kwamma og smilede lidt til hunden og gav den en stykke bacon. "Søde, naive og nysgerrige Kwamma."
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 8, 2009 18:44:10 GMT 1
Hunden logrede og tog baconen med et glad nik med hovedet. "Ja, selvfølgelig, det rigtigt, derfor kan du jo ikke vide noget." Han havde lige sagt det stik modsatte af hvad han sagde nu, og skulle lige til at snakkede videre da der lød hovslag i gården. Hurtige hovslag, der lød som den fra før. Han gik hen til vinduet, men kunne ikke se noget. Det var en forkert vinkel.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 8, 2009 18:47:12 GMT 1
"Theis... "Mumlede Fyra og lød helt lettet bare over afbrydelsen. At han måske havde en jordmor med sig gjorde hende endnu gladere. Hun stillede maden fra sig og kom hurtigt hen og ud af døren. "Krofatter?" kaldte hun, uden at tænke sig videre om. Men hun havde jo ikke fået hans navn så...
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 8, 2009 20:14:02 GMT 1
Qimrel stod et øjeblik og så efter hende uden at gøre noget, men vågnede så op og løb efter hende for at indhente hende. Denne opgave var nu ikke svær, når nu Fyra var højgravid, og han stoppede op lidt bag ved sin kvinde. Theis kom løbende med stoltheden lysende fra sig, og han omfavnede Fyra forsigtigt, for ikke at mase hendes mave. "Vi skal have en hest på et tidspunkt. Vil du love mig det?" Bag ham kom en kvinde gående. Jordmoren.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 8, 2009 21:32:42 GMT 1
"Hvis vi får råd, måske." Sagde Fyra og gengældte omfavnelsen. Hun smilede venligt til jordmoren og lod en hånd glide gennem håret. "Goddag," sagde hun og rakte hånden frem mod kvinden. "Mit navn er Rikku," sagde hun uden indledning og hendes stemme var venligt og glæden over at hun ikke skulle føde barnet alene.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 9, 2009 21:02:44 GMT 1
Kwamma så på den fremmede kvinde et øjeblik, før hun sprang frem og dansede rundt om kvinden med den glade velkomstgøen hun gav alle. Hun stod stille et øjeblik og så på Theis med hovedet på skrå. Så sprang hun frem og væltede ham, og han hylede fornærmet og irriteret før han nøs hende i hovedet. Hun så fornærmet på ham, og skyndte sig at løbe væk da han var ved at nyse igen. Qimrel ignorerede dem og rakte smilende hånden frem mod kvinden efter at hun havde taget Fyras og præsenteret sig.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 10, 2009 15:41:50 GMT 1
Fyra smilede bredt til kvinden og så dybt taknemmelig ud i ansigtet. "Mange, mange, mange tak fordi du gad komme..." sagde hun venligt og hendes øjne lyste. Hun kunne ikke lide kontakt mellem kvinden og Qimrel selvom det var kvinden hun skulle stole på og muligvis vie sit liv til, hvis hun mistede for meget blod. Hun bebrejdede sig selv for den tankegang, da hun vidste at hun ingen ret havde til at føle sådan. Intet afslørerede noget på hendes ansigt.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 10, 2009 20:11:40 GMT 1
Kvinden nikkede og smilede venligt til Fyra mens Qimrel så op på sin kvindens ansigt et øjeblik og så på jordmoren. "Er du sulten?" Hun nåede knap at nikke før han talte videre. "Jeg finder noget mad, kommer om lidt. Bare tag jer god tid til at lære hinanden at kende." Han smuttede hen til kroværten med stor fart.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 10, 2009 20:21:55 GMT 1
Fyra stod lidt og bekæmpede lysten til at skule ondt efter Qimrel. "Nå... " mumlede hun så og smilede skævt til jordmoren. "Skal vi sætte os et eller andet sted?" spurgte hun og nikkede ind mod værelset. Jordmoren smilede selv og nikkede. De gik ind og Fyra sank sammen på sengen igen. Jordmoren begyndte at stille spørgsmål om plukveerne og ting angående graviteten og Fyra svarede ærligt.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 11, 2009 21:21:38 GMT 1
Qimrel betragtede dem på afstand, mens Kwamma vimsede rundt om og under deres stoleben, bord og deres egne ben, og hendes hale slog frem og tilbage i en vild logren. Kroværten kom hen til ham. "Maden er klar." "Giv den til dem," svarede Qimrel. Theis stod i et hjørne og betragtede den fremmede, men var pludselig væk - han var forsvundet ind i stalden til hesten.
|
|