|
Post by Fyra on Mar 3, 2009 21:21:51 GMT 1
Fyra smilede mod Theis og vendte sig så mod kroværten. Hendes kinder blev røde og hun flyttede hurtigt blikket ned i jorden. Han havde genkendt dem, det var tydeligt. Hun strøg forsigtigt en hånd ned over den store mave og turde ikke løfte blikket.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 3, 2009 21:37:24 GMT 1
Qimrel gik hen og smilede venligt til kroværten. "Vi kunne godt tænke os noget mad," sagde han. "Du kan da ikke sige nej til en højgravid sangerinde og hendes sultne nevø, der har rejst i flere måneder." Kroværten så stadig over mod Fyra og Theis, og så derefter på Qimrel med et surt blik, før han gik ind til køkkenet for at give dem noget mad.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 4, 2009 16:15:21 GMT 1
"Jeg tror han forgifter maden... I så fald kommer jeg til at sove." mumlede Fyra træt og sukkede dybt. Hun kiggede op på Qimrel og smilede svagt. "Jeg tror også at han gør regningen ekstra dyr..." sagde hun så og flyttede blikket mod køkkenet. "Også selvom vi ikke ser ud til at kunne betale."
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 6, 2009 14:37:25 GMT 1
"Jeg skal nok være din mundskænk, hvis du ønsker det," sagde Qimrel og smilede skævt. Han førte dem ned til et bord og satte sig. "Men jeg skal nok betale, lige meget hvor meget han overdriver med priserne. Hej, nej Kwamma, kom her!" Kwamma var løbet ind i køkkenet efter kroværten, og kom ud i det samme den hørte Qimrel råbe, og gik uskyldigt over til dem.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 6, 2009 15:01:48 GMT 1
Fyra kiggede let overrasket på Qimrel, rødmede og kiggede væk. Hun bed sig i læben tænkte sig lidt om mens hun satte sig tungt på stolen ved siden af Qimrels. Hun smilede svagt af Kwamma og rystede på hovedet. "Mærkelige Kwamma..." mumlede hun for sig selv og grinede kort.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 6, 2009 15:12:19 GMT 1
"Ja, mærkelige hund," mumlede Qimrel, gik ned fra stolen og ned på gulvet og kløede Kwamma på brystet, og hun logrede og vred sig rundt så hun lå på gulvet med maven i vejret, så han kunne klø hende, mens han kærligt mumlede mange forskellige versioner af; 'er du en mærkelig hund? Ja, du er da en mærkelig hund.' Han rejste sig igen, og så på Fyra. "Vi må se at få noget mad," mumlede han.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 6, 2009 15:23:45 GMT 1
"Ja... det må vi hellere." sagde Fyra og kunne ikke lade være med at smile. Hun lænede sig tilbage i stolen og trak vejret dybt. Hun lagde begge hænder på sin mave og kiggede ned på den med et varmt udtryk i ansigtet. Hun var ikke sikker men hun synes at kunne mærke at det snart var tid til at hun skulle føde.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 6, 2009 20:20:09 GMT 1
Krofatter kom endelig med maden, og han satte det i bordet meget hårdere i bordet end det var nødvendigt. "Her!" sagde han hårdt og gik hen bag baren igen, og Qimrel vidste at han snart ville få brændt hul i ryggen af mandens blik. "Nåh, skal vi spise?" spurgte han i stedet og satte sig, og som sædvanlig var Theis allerede i gang med at fortære tallerkenen. Qimrel så bare på sin mad et stykke tid før han endelig tog sig sammen igen. "Hvornår skal det være?" spurgte han og så sigende på hendes alt for store mave.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 6, 2009 20:27:02 GMT 1
"Jeg ved det ikke. Eller jeg er ikke sikker. Men jeg tror..." Hun rødmede igen og kiggede ned på maden. "Jeg tror der er tale om dage." Ikke uger, ikke måneder, men dage! hun trak vejret dybt og kiggede usikkert på ham. Hvordan ville han reagere på den oplysning? hun flyttede hurtigt blikket ned på maden igen.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 6, 2009 20:52:40 GMT 1
"Hvordan fanden kan du så finde på at rejse?!" udbrød Qimrel. "Vi bliver jo nærmest nødt til at blive her og føde. Du burde slappe af et eller andet sted og..." Han tog sig i det og rystede på hovedet. "Nej, glem hvad jeg sagde, undskyld. Det er her vi plejer at begynde at skændes, og vi har jo lige mødt hinanden, og det er så tæt på et så stort øjeblik..."
|
|
|
Post by Fyra on Mar 6, 2009 21:04:36 GMT 1
"Ja, det er sådan cirka her, hvor jeg mister mit tempramengt og forlader stedet, ja. Efter sådan en tale. Jeg ville have født i dark, men en hvis mand med ondt i foden opdagede mig!" sagde Fyra udtryksløst og kiggede stadig ned i maden. Så hævede hun blikket og stirrede fast på ham. "Og du har ret. Vi bør ikke skændes." Hun sukkede dybt og hendes blik blev varmere.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 6, 2009 21:32:46 GMT 1
"Nej, det burde vi ikke," mumlede han, og Theis havde faktisk stoppet med at skovle maden ind da det så ud til at der var et skænderi på vej. Da det lod til at der ikke var nogen fare fortsatte han med maden. "Men vi skal ikke nogen steder hvis det er så tæt på. Jeg går ikke fra dig, og jeg insistere på at du ikke går nogle steder."
|
|
|
Post by Fyra on Mar 6, 2009 21:43:50 GMT 1
"Jeg skal nok blive. Så længe du ikke går." sagde Fyra automatisk og kiggede ned i maden. Hun spiste en lille smule og ignorede den tydelige rødmen i sine kinder. Hun lod en hånd glide ned over maven uden at tænke over det og mærkede usikkerheden igen. Hun ville ikke have at han gik.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 6, 2009 22:20:02 GMT 1
"Jeg kunne ikke drømme om at gå fra dig nu, eller nogensinde, Fyra. Aldrig nogensinde!" Han så indtrængende på hende. "Men hvordan skal vi klare det. Det er så stort. Og tror du de har en jordemor? Der skal være en jordemor, så alt kan gå ordentligt til." Qimrel sad meget afslappet i forhold til alt hvad der snart skulle ske.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 6, 2009 22:28:40 GMT 1
"Jeg ved det... Og jeg ved ikke hvor der er nogen jordemor. Hvis der ikke er nogen så må vi klare os uden." Hun kiggede op på ham og man kunne se trætheden igen. "Jeg kan ikke rejse længere." sagde hun og lagde en hånd på Qimrels arm. "Qimrel, vi bliver nødt til at blive her."
|
|