|
Post by Rufus on Dec 9, 2008 16:14:46 GMT 1
"Jeg er Maude, og Rufus har sendt mig her op for at hjælpe mig" sagde hun og smilte. "Lille Rufus vil nødig have en stinkende pige til at sidde ved bordet" sagde hun venligt og tog hendes hånd. "Så lad os så se at få dig vasket og gjort i stand" sagde hun muntert og trak hende med ud på badeværelset.
|
|
|
Post by Rosalin on Dec 9, 2008 16:19:58 GMT 1
Hun fulgte med uden at brokke sig, hun længtes faktisk efter at få et bad, savnede den beroligende fornemmelse vandet gav hende. Hun kiggede sig lidt omkring ude på badeværelset med sine smukke øjne, det var uden tvivl mere fint end hun var vandt til..
|
|
|
Post by Rufus on Dec 9, 2008 16:22:06 GMT 1
"Her bare klæd dig af omme bag der, så finder jeg en kjole og sørg for at skrubbe dig godt og grundigt" sagde hun og tændte for det varme vand i badeværelset og gik ind i værelset igen for at finde kjole og smykker frem. Maude var ikke ligefrem en skønhed, hun havde rødt kruset hår der var stramt sat op i en knold, hun var buttet med mormor arme og hun gik rundt i en blå kjole der så lidt sjov ud, hun havde venlige nøddebrune øjne der næsten altid smilede.
|
|
|
Post by Rosalin on Dec 9, 2008 16:25:25 GMT 1
Hun nikkede og tog sin kjole af og tog sit hårbånd ud af håret inden hun gik ind under det varme vand. Hun var med det samme mere rolig da hun mærkede vandet og den dejlige følelese det gav hende. Det var som om hun glemte sine bekymringer når hun var i vandet.
|
|
|
Post by Rufus on Dec 9, 2008 16:29:50 GMT 1
Maude kom tilbage med en kobber farvet kjole med søv brodderi og smykker til. "Jeg ser at du kan lide vandet, det er godt, men du vil sikkert gerne vide hvem jeg er ikke?" spurte Maude og hængte kjolen op på væggen og lagde smykkerne på sminke bordet.
|
|
|
Post by Rosalin on Dec 9, 2008 16:32:01 GMT 1
Hun kiggede på kvinden og nikkede "Ja det vil jeg gerne" sagde hun med en mere afslappet stemme end før. Hun trådte ud af vandet og begyndte at tørre sig. Hun var ret nysgerrig omkring hvem denne kvinde var, hun var sikker på at hun ikke bare var en tilfædig tjener.
|
|
|
Post by Rufus on Dec 9, 2008 16:36:53 GMT 1
"Jo ser du, jeg kom her til slottet for mange år siden, dronningen fødte to år efter at jeg var kommet og de manglede en barnepige til Lille Rufus, og siden at nogen havde lagt mærke til at jeg elskede børn sagde kongen at jeg skulle være Rufus barnepige, og jeg har sådan set passede på knægten lige siden, selvom han nogengange er lidt dum" sagde hun muntert og hjalp Rosalin med at tørre sig. Da hun var tør tog hun en masse underskørter frem og puttede dem på Rosalin. Efter Rosalin havde fået alle skørterne på og alt det andet tog Maude forsigtigt den kobberfarvet kjole ned med sølv broderier. Hun trak den roligt ne dover hovedt på Rosaling og beundrede blikket. "Nu er det bare smykker og make-up" sagde hun muntert og skubbede Rosalin hen i en stol og begyndte at sætte hendes hår flot op i et hårnet med rubiner og puttede make-up på hende så hun til sidst lignede en rigtig dronning.
|
|
|
Post by Rosalin on Dec 9, 2008 16:39:14 GMT 1
Hun lyttede smilende til hvad hun sagde "Du må godt nok kende ham godt så" sagde hun med et smil "Hvordan var han som lille?" spurte hun nysgerrigt. Det var lidt mærkeligt for hende sådan at blive klædt på af en anden, det plejede at være hende der hjalp folk med den slags i butikken
|
|
|
Post by Rufus on Dec 9, 2008 16:44:03 GMT 1
"Han var en glad lille knægt, men han var nød til at blive indenfor og lære alle mulige vanvittige ting og det smertede mig at se hans gode humør flade til bunds hver dag, men sådan var det" sagde hun og puttede sko på Rosalin. "Men tys tys han vil ikke have at folk skal vide at han i virkeligheden faktisk er en sød fyr" sagde hun muntert og grinte lidt.
|
|
|
Post by Rosalin on Dec 9, 2008 16:47:06 GMT 1
Hun smilede "Jeg skal nok holde min mund" sagde hun sødt. Hun havde lidt svært ved at forstille sig at rufus havde været en glad lille dreng, men hun kunne godt lide tanken om det. Det gjorde hende af en eller anden grund mere tryk ved hele det her arregement.
|
|
|
Post by Rufus on Dec 9, 2008 16:49:22 GMT 1
"Sikke en god pige du er" sagde hun og grinte. "Bare rolig Rufus er ikke så ond som han lyder, han har bare brug for lidt omsorg, og så en kvinde til at hjælpe ham lidt med tøjet, han ser frygtelig ud når han går klædt som bonde" sagde Maude og grinte. "Nå kom så, så hjælper jeg dig med at finde vej ned til spisesalen" sagde hun og åbnede døren og smilte til Rosalin.
|
|
|
Post by Rosalin on Dec 9, 2008 16:52:18 GMT 1
Hun kunne ikke lade være med at grine ved bemærkningen om hans bondeforklædning. Hun vidste at hvis kvinden sagde at han ikke var så ond igen, så passede det. "Mange tak, jeg tror aldrig selv jeg ville finde den alene" sagde hun taknemligt og gik ud af døren. Hun følte sig lidt mærkeligt tilpas i det her tøj, men hun regnede med at hun ville vænne sig til det
|
|
|
Post by Rufus on Dec 9, 2008 16:57:00 GMT 1
Maude fulgte hende ud af værelset og ned af nogen trapper og ind af nogen døre. Hun åbnede en gammel slidt træ dør og ventede på at Rosalin ville træde ind i rummet. Det var Rufus private spiserum og det var meget lyst og blank puleret. "Maude, hvor mange gange har jeg sagt til dig at du ikke skal polere spiserummet?" råbte Rufus vredt og Maude rystede bare grinene på hovedt og puffede Rosalin derind og lukkede døren.
|
|
|
Post by Rosalin on Dec 9, 2008 16:59:47 GMT 1
Hun kom overraksket gennem døren og nåede lige at vende sig for at se om Maude fulgte med, da døren blev lukket lige foran hende. Hun vendte igen hovede mod rummet og kiggede sig varsomt omkring, hun var bange for at ødelægge et andet, det hele var så pænt og ordenligt
|
|
|
Post by Rufus on Dec 9, 2008 17:02:14 GMT 1
"Jeg tror snart at jeg dræber Maude" mumlede han og gik frem for at tage Rosalins hånd, hans ansigt viste inden føelser selvom at hans hovedt boblede med komplimanger. Han trak hende med ned til at langt bord og trak en stol ud så hun kunne sidde. Det var et langt bord med store bløde stole.
|
|