|
Post by xara on May 4, 2009 20:02:33 GMT 1
Luften var mild denne forårsdag. Xara sad op ad et hus. Han siftevsi tegnede og skrev. Han var efterhånden god til at tegne. Han havde også allerede fået lidt penge ind. Han havde en grøn trøje på sorte bukser og en slags kappe på. folk der gik forbi tegnede han. Rimelig hurtigt og viste dem så billederne. Nogen købte dem andre gik bare forbi ham
|
|
|
Post by Celesté on May 4, 2009 20:06:39 GMT 1
Celeste kom let gående ned af gaden, havde en ganske enkel hvid, kedelig kjole på der gik hende til anklerne, håret var flettet og han blidt ned af ryggen og den lille medaljon var gemt under kanten på hendes kjole, hvor hun guldkæden kunne ses imod hendes hud. Hun havde et par kurve under armene, med forskellige frugter og grøntsager i, var ved at handle ind til slottet, nogen skulle jo gøre det.
|
|
|
Post by xara on May 4, 2009 20:10:12 GMT 1
Xara fik øje på en kvinde med nogle kurve. Han tegnede hurtigt en skitse ad hende. Han gik derefter hen til hende med den lille hurtigt tegnede skitse ad hende. Selvom den var hurtigtegnet var den stadig flot. Den lignede hende ret godt. "Vil frøkenen have noget pænt at hænge på på væggen derhjemme" spurgte han med et smil
|
|
|
Post by Celesté on May 4, 2009 20:11:35 GMT 1
Hun stoppede op og betragtede kort tegningen, rystede derefter på hovedet "Beklager deres besvær, men har ikke andre penge med end dem jeg skal handle for og de er ikke mine" sagde hun, med et ganske svagt smil og trak på skulderne
|
|
|
Post by xara on May 4, 2009 20:14:40 GMT 1
han smilte let lagde dog alligevel tegningen ned i hendes kurv "Det var da synd men jeg syntes alligevel de skulle have den. Hvem handler de ind for?" spurgte han med et let smil han vidste ikke om han trængte sig på men det var jo altid hyggeligt at snakke med folk. Men hun var måske en ad dem der ikke snakkede.
|
|
|
Post by Celesté on May 4, 2009 20:19:34 GMT 1
"Dark Slottet. Er tjener der." sagde hun med et stille og en smule genert smil "Mange tak hr. så." sagde hun og trådte kort et skridt tilsiden da en mand, der var en del større end hende skubbede sig forbi. Hun så en smule forurettet efter ham da han gik vidre ned, han havde ramt hendes skulder og det gjorde faktisk en smule ondt.
|
|
|
Post by xara on May 4, 2009 20:23:02 GMT 1
"Og så har du ingen penge. Det er da mærkeligt. Jeg troede man blev betalt godt der" sagde han med et smil. Han trådte selv til side da manden skubbede sig forbi. "Så pas dog på" råbte han efter ham. "Idiot" mumlede Xara. Han var dog ikke helt glad for manden. Vis han nu vendte sig om. Hvilket han ikke håbede på han gjorde
|
|
|
Post by Celesté on May 4, 2009 20:39:42 GMT 1
"De fleste går til famillie. Dem jeg har med mig ligenu, er bare til grønt" hun trak på skulderne og smilte stille til ham, hun bed sig kort i læben, og så efter manden. Få sekunder efter skreg han op som en stukket gris, og der var et stort brændt hul i buksebagen, hun grinte stille for sig selv, et øjeblik efter stod han og råbte op om dæmoner, hekse, vampyrer, mordere, røvere imens han pegede som en vanvittig på hende.
|
|
|
Post by xara on May 5, 2009 13:11:11 GMT 1
han hævede let et øjenbryn da manden begyndte at råbe op. Han gik derefter hen til ham. "Vis du ikke så det stod jeg og snakkede med frøkenen hun har ikke sine hænder fri. Vis hun gjorde noget ville jeg da sige det til den fine herre. Men frøkenen gjorde altså intet" sagde han. Det lød meget overbevisende derefter gik han tilbage til kvinden
|
|
|
Post by Celesté on May 5, 2009 13:14:18 GMT 1
Hun havde egenligt allerede vendt sig for bare at gå da drengne ved hende gik hen til ham. Hun fulgte samtalen med blikket og hørte efter hvad han sagde, hvilket fik hende til at smile lidt, for det havde jo trodsalt været hende. Hun lavede et let nik til ham for at få ham til at følge med hvis han ville "Tak for støtten."
|
|
|
Post by xara on May 5, 2009 13:16:28 GMT 1
han små løb lidt før han nåede op på hendes side. "Det var så lidt. Men hvad skete der?" spurgte han. Han havde næsten regnet ud det var hende der havde gjort det eftersom han ikke kunne det og manden havde generet dem begge. Han havde intet mod at hjælpe andre. Var de venlige mod ham var han også det mod dem.
|
|
|
Post by Celesté on May 5, 2009 13:17:58 GMT 1
"Blev bare lidt irirreteret." hun smilte svagt til ham, de var kommet lidt afsides. Hun satte let en af kurvene ned og holdte en hånd op, knipsede let hvor en klar flamme svævede lidt over hendes åbne håndflade. Hun sendte ham et stille smil "Er ilddæmon."
|
|
|
Post by xara on May 5, 2009 13:22:53 GMT 1
"Vi kan alle blive irriteret" sagde han med et smil han kiggede lidt beundrende på hendes hånd. Han havde set mange mærkelige væsener i tidens lød. Dog aldrig en ild dæmon. Han tog sit papir og blyant og begyndte derefter at tegne hendes hånd som holdte flammen. Dog tegnede han kun hånden og ikke ansigtet så det var lidt skjult
|
|
|
Post by Celesté on May 5, 2009 13:25:41 GMT 1
Hun grinte lidt af ham "Du kan godt lide at tegne kan du ikke?" spurgte hun, lod ham blot tegne hendes hånd, holdte flammen stående i vejret, den blafrede kun en meget lille smule. Hun var glad for sine evner, de var nyttige. Og han havde været venlig imod hende, hun kunne godt lade ham tegne hendes hånd.
|
|
|
Post by xara on May 5, 2009 13:27:45 GMT 1
"Jeg lever ad det og for det" sagde han med et smil. Han tegnede færdigt i et ret hurtigt tempo rev siden af blokken og gav hende den. "Hvad syntes de?" spurgte han med et smil. Han var ikke lige så god til at tegne endnu. Men det skulle nok komme ligesom det med skriveriet det tog bare sin tid at komme.
|
|