|
Post by Fyra on Mar 14, 2009 17:13:43 GMT 1
Fyra følte det som om hun kun lige var faldet i søvn da gråd vækkede hende. Hun satte sig fortumlet op og kravlede hen over Qimrel for at komme over til vuggen. Hun dansede usikkert over gulvet og fløj mere end hun gik. Hun kiggede ned og så at det var pigen der græd. Drengen lå bare med store øjne og kiggede op. Fyra fik løftet pigen op og fløj tilbage til sengen. Hun satte sig på kanten og åbnede sin skjorte og lagde pigen til. Pigen forstod med det samme og der blev helt stille i rummet igen.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 14, 2009 17:26:30 GMT 1
"Huh?" Qimrel havde sat sig op og så sig forfjamsket omkring med søvnige øjne. "Åh ja, babyer græder jo." Han sukkede og tog sig træt til hovedet, før han igen kiggede ned på pigen. "Du skulle... Det er nok bedst at amme drengen med det samme, så han ikke også vækker os lige med det samme."
|
|
|
Post by Fyra on Mar 14, 2009 17:31:56 GMT 1
"Jaja," svarede Fyra og gabte træt. Hun gned sine øjne og betragtede pigen, med søvnige øjne. Pigen spiste videre. Fyra smilede svagt. "Qimrel, vil du ikke hente ham?" spurgte hun så og sukkede dybt. Man kunne høre drengen bevæge sig over i vuggen. "Vi bliver nødt til at finde navne." mumlede hun så og tænkte lidt over det.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 14, 2009 17:37:22 GMT 1
"Ja, det bliver vi nødt til," sagde Qimrel, som allerede var på vej over for at finde den lille knægt. Forsigtigt lod han drengen dumpe ned i fars arme og gik over til Fyra med en beskyttende hånd ved det lille hoved. "Har du nogle forslag?" Han langgabte og smilede ned til drengens små, smilende øjne.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 14, 2009 17:44:01 GMT 1
"Jeg har et til pigen." sagde Fyra og smilede også. "Avi." Hun kiggede ned på pigen og pigen kiggede tilbage. "Jeg stødte på det navn for mange år siden." Fyra kiggede op på Qimrel og løftede et øjenbryn. "Har du nogen idéer?" spurgte hun så og gabte igen. Hendes øjne var stadig trætte, men mere vågne end før.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 14, 2009 18:02:06 GMT 1
"Nej..." Han smilede og strøg drengen over panden og de små hårtotter han allerede havde på hovedet. "Eller, jo, jeg har noget... Tror jeg." Drengen boblede utilfredst, og Qimrel kyssede ham på maven. Drengen holdte mund igen, og Qimrel smilede. "Jo, jeg har et navn til ham. Han minder mig om Emtai."
|
|
|
Post by Fyra on Mar 14, 2009 18:47:50 GMT 1
"Jeg kan godt lide det... Emtai. Og Avi." Fyra smilede og kiggede ned på pigen, som så ud til at være færdig med at spise. "Kan vi kalde dem det, så? Avi og Emtai..." Hun kildede pigen på maven og den lille slog ud med armene. Fyra smilede og kiggede på Qimrel. "Skal vi bytte barn nu?"
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 14, 2009 19:00:13 GMT 1
"Ja, det er hvad vi kalder dem og ja, jeg vil gerne se min lille pige." Han gav hende drengen og tog pigen over til sig, og hun var allerede ved at falde i søvn igen. "De er så fine, så små." Han rejste sig, men satte sig igen. Han ville ikke af med hende endnu. Han så op og smilede, men så gik noget op for ham. "Hvor er Theis?"
|
|
|
Post by Fyra on Mar 14, 2009 19:03:59 GMT 1
Fyra lagde Emtai til og tænkte sig om. "Stalden. Tror jeg." sagde hun og smilede. "han er jo åbenbart faldet for heste." tilføjede hun og rystede svagt på hovedet. Hun betragtede Avi, der sov og så Qimrels ansigt. Da hun var sikker på at hun til en hver tid kunne genkende det flyttede hun blikket mod Emtai.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 14, 2009 19:58:14 GMT 1
"Han lod ellers til at være meget bange heste da han hentede jordemoren." Qimrel rystede på hovedet og nussede Avis lille, fine næse, og hun gryntede tilfredst i søvne. "Han virkede virkelig bange, men han tog jo afsted." En skraben på døren fortalte at Kwamma vidste at de var vågne og gerne ville ind.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 14, 2009 20:08:31 GMT 1
"Ja. Jeg er hans eneste familie, som han kan være sammen med." Fyra rejste sig forsigtigt og uden af forstyrre Emtais spisning. Hun fløj hen til døren og åbnede den så Kwamma kunne komme ind. "Davs Kwamma." Mumlede hun og smilede svagt. Hun fløj tilbage til sengen og satte sig igen.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 14, 2009 20:44:51 GMT 1
Kwamma var frisk og sprang logrende frem og tilbage over gulvet. "Læg dig, Kwamma, jeg er for træt til det der," sagde Qimrel og lagde pigen i vuggen igen, og vendte sig mod Fyra med et træt smil. "Skal vi gå i seng igen? Jeg tager drengen." Og det gjorde han så, da barnet havde spist færdigt. "Godnat igen."
|
|
|
Post by Fyra on Mar 14, 2009 20:50:18 GMT 1
Fyra smilede og lukkede sin skjorte igen. Hun nikkede til Qimrels spørgsmål og gabte igen. "Ja... Godnat..." mumlede hun og klappede Kwamma inden hun vippede bagover og lå i sengen igen. Hun strakte sig og blinkede lidt med øjnene. "Jeg er træt..." mumlede hun så.
|
|
|
Post by Qimrel on Mar 15, 2009 12:21:31 GMT 1
Qimrel lod et sidste blik falde på børnene før han med lange, trætte skridt bevægede sig over til hans egen og Fyras seng igen. Han smilede til hende og aede Kwamma over ryggen før han endelig satte sig på sengen og lod sig falde tilbage. Han faldt i søvn næsten med det samme han lagde sig.
|
|
|
Post by Fyra on Mar 15, 2009 18:12:31 GMT 1
Fyra sov snart og trak vejret roligt. Hun åbnede øjnene igen, da solen strømmede ind af vinduet og en af børnene græd igen. "søvnmangel.." gryntede hun lavt for sig selv og fik kæmpet sig op igen. Hun fløj hen til vuggen og kiggede ned på Avi og Emtai. "Mine små unger..." mumlede hun og løftede den grædende Emtai op. Hun vuggede ham blidt og fløj tilbage til sengen. Avi sagde ikke noget.
|
|