|
Post by Janice on Feb 28, 2009 17:14:57 GMT 1
Parken var rimlig tom. Det var midt om natten, og de fleste folk lagde hjemme om sov i deres huse, i deres bløde senge, sammen med dem de elskede. Eller måske alene? Det var vel forskelligt. Janice var ude at gå en tur i månen skær. Det gjorde hun altid om natten, der var der ikke så mange børn der rendte omkring og larmede og tiggede. Børn kunne da være søde, men de larmede altså for meget for hende smag. Hun havde en flot hvid kjole på der sad rigtig smukt på hendes slanke og velformede skikkelse på trods af hende unge alder. Hendes lange hår var sat afslappet op, og hun havde flotte smykker på som hun havde arvet fra hendes mor.
|
|
|
Post by Damien on Feb 28, 2009 17:22:22 GMT 1
Damien kom gående af en sti inde i parken. Han havde lige fået blod og havde det skønt, især fordi at natten var så smuk her om sommeren, mens solen var den værste pine i hele verden. Han havde sorte bukser på, sorte sko og en sorte jakke der var åbnet så man kunne se lidt af hans bare brystkasse. Vinden rev let i hans hår og de blå øjne opfangede hver en bevægelse rundt omkring ham, han ville helst ikke blive overrasket af en vampyrjæger som hans far var blevet. Han fodtrin var dæmpet så meget at man kun kunne øre når han nogengange sparkede til en sten eller to.
|
|
|
Post by Janice on Feb 28, 2009 17:31:56 GMT 1
Hun stoppede op da hun hørte fodtrin, ikke menneskefodtrin så vidt hun kunne høre, de var for stille. Menneske vadet bare rundt og larmede. Hun vendte sig i den retning hvor trinende kom fra og fik øjne på en ung mand. Vampyr højst sansynlig, da han ikke havde et hjerteslag. Og han lugtede heller ikke som et menneske. Hun havde i første omgang frygtet at de kunne være en vampyrjæger, men det var hun ikke længere bange for.
|
|
|
Post by Damien on Feb 28, 2009 17:36:10 GMT 1
Han fik hurtigt øje på en ualmindelig smuk kvinde. Højst sandsynelig en vampyr efter hans mening da hun ikke havde nogen hjerteslag, hendes hud var for bleg og hendes udseende var for perfekt. Han kiggede på hende med to blå kolde øjne der ikke havde en eneste føelse i sit blik. Han puttede hænderne i lommerne og tog kort blikket fra hende for at kigge op på himlen, han vendte dog hurtigt blikket på hende igen.
|
|
|
Post by Janice on Feb 28, 2009 17:42:35 GMT 1
Hun lagde hovedet nysgerrigt på skrå og tog ikke øjnene fra ham. Han var utroligt flot, ingen tviv der. Men hans øjne var meget kolde, men det var vel egentligt rimlig normalt ved vampyre så vidt hun vidste. Det ændrede dog ikke på at han var flot, selv for en vampyr. Han så også ret velhavende ud, han var ren og gik i pænt tøj. Hvis man var tjener eller sådan noget, så ville han være snavset og klædt i laser. Hendes blik var mildt, og et lille smil spillede over hendes bløde og let rosa læber. Hun nikkede kort som en hilsen.
|
|
|
Post by Damien on Feb 28, 2009 17:48:30 GMT 1
Han kiggede bare koldt på hende og gengældte ikke hendes gestus. Han satte sig på en bænk et stykke fra hende og kiggede ind i et træ uden rigtig at vide hvad han skulle tage sig til. Han kiggede kort på pigen der stod lidt væk fra ham og betragtede hende. Hun havde en pæn krop, tydelig vis meget rig efter hendes kjole og smykker, unaturligt hår. Han tænkte sig lidt om da hun virkede bekendt. Lidt efter slog det ham, hun var jo en Francess, derfor virkede hun bekendt, han kendte alle rige familier i Dark og også en del af dem i Light.
|
|
|
Post by Janice on Feb 28, 2009 17:55:19 GMT 1
Hun hævede kort øjenbrynene og rystede på hovedet. Det var ikke tit hun hilste på folk, og så hilste han ikke engang tilbage. Hendes ansigt havde fået et lidt fornærmet udtryk, men hvis han ikke ville hilse, så kunne han da også blive fri. Hun kiggede lige frem på stien og gik lidt videre, hendes arme var lagt over kors, og hun overvejede lidt hvad hun skulle give sig til nu. Måske få noget mad ? Men så alligevel, hun gad ikke skulle til at finde nogen mennesker nu.
|
|
|
Post by Damien on Feb 28, 2009 17:58:56 GMT 1
Han rev sit blik fra hende og kiggede rundt med tomme øjne, han havde det skønt fordi han havde fået blod, men alligevel så kede han sig frygteligt. Han rejste sig og gik hen til pigen. "Vil du med ud og have noget blod?" spurte han roligt og lagde armene over kors og kiggede på hende med et koldt blik, han kede sig, så han kunne vel lige så godt få sig noget blod.
|
|
|
Post by Janice on Feb 28, 2009 18:06:20 GMT 1
Hun vendte sig mod ham da han gik hen til hende, og rynkede igen øjenbrynene da han begyndte at snakke "tænk engang, før ville du ikke engang hilse på mig, og nu snakker du faktisk til mig.. Hvilken fremgang" sagde hun og fnøs stille og vendte sig væk fra ham igen. Han lignede ikke ligefrem en der gad snakke med hende, han virkede så kold og utilnærmelig. Som om han helst bare ville være alene med sin elendighed. Hun ville gerne have noget blod, men hun var stadig fornærmet.
|
|
|
Post by Damien on Feb 28, 2009 18:09:51 GMT 1
"Så vidt jeg ved er et nik ikke en hilsen, med mindre man er kongen og skal hilse på en bonde" sagde han højt. Han vendte sig om og begyndte at gå, hvis hun ville jagte sammen med ham måtte hun selv gå efter ham for han ville have noget blod, og det skulle være nu. Det burde vel ikke være så svært at finde en tigger eller sådan noget inde under et halv tag, eller i en mørk gyde under en kasse, der holdte de tit til.
|
|
|
Post by Janice on Feb 28, 2009 18:15:24 GMT 1
Hun vendte sig om mod ham "Nej nu må du stoppe.. En hilsen er en hilsen.. jeg ved ikke hvor du kommer fra, men der hvor jeg voksede op lærte vi manere" sagde hun irriteret og havde stadig armene over kors. Hun vidste at de nok ville skulle hele vejen til light for at finde mennesker. Der var ikke nogen i dark, og hun gad ikke til at gå hele vejen derhen i kjole og høje hæle. Så ville hun bare vække for meget opmærksomhed.
|
|
|
Post by Damien on Feb 28, 2009 18:58:38 GMT 1
Han grinte højt og tydeligt af hendes ord, han kendte godt til manere, men det der var for latterligt, eller ihvertfald efter hans mening. "En hilsen kan være mange ting lille ven, men at nikke til en anden person som en hilsen er lidt nedladende, syntes du ikke?" spurte han roligt og vendte sig om og kiggede på hende med rolige øjne, han gad ikke at gå hele vejen hen til Light, og alligevel Dark kunne vel godt undvære en tigger....eller måske to.
|
|
|
Post by Janice on Feb 28, 2009 19:01:42 GMT 1
Hun hævede øjenbrynene "Nej det synes jeg ikke.. Jeg tror bare det er dig der har et lidt forskruet syn på verden" sagde hun køligt. "Det er derimod en meget normal hilsen når man står et stykke fra hinanden.. " hun vidste ikke hvad han bildte sig ind, at være så uhøfligt, det var der ikke normalt når man ikke kendte den person man stod overfor. Sådan opførte hun sig aldrig selv.
|
|
|
Post by Damien on Feb 28, 2009 19:14:39 GMT 1
Han grinte igen. "Okay, bare fordi at man ikke nikker som en hilsen, har man lige pludselig et forskruet syn på verden, jamen tak lille pynte dukke, men nu vil jeg ud og have noget blod så vi ses nok en anden gang" sagde han og begyndte at gå igen, den pynte dukke var en smugle morsom faktisk.
|
|
|
Post by Janice on Feb 28, 2009 19:17:51 GMT 1
Hun fnøs fornærmet "Pynte dukke.. Sig mig hvem tror du lige du er.. Du kan da ikke bare fornærme folk som det passer dig.. Og jeg håber bestemt ikke vi ses en anden gang" sagde hun irriteret og vente sig væk fra ham. Hvis der var noget hun hadet så var det at blive kaldt ting som pynte dukke.. Hun var meget mere end det, pynte dukker var sådan nogen der ikke havde noget mellem ørende.
|
|