|
Post by spurv on Jan 18, 2009 16:53:34 GMT 1
ea bankede på hertugens port med et smil det sidtste besøg havde været hyggeligt men hun havde ikke haft mulighed for at hilse på iselle selvom hun gerne ville.han talte så varmt om hende. ea silede og morede sig lidt over at han havde været bange for at se hende i øjende. det havde været mærkeligt men han havde no haft sine grunde selvom hun ikke forstod dem hans øjne var pæne
|
|
|
Post by Iselle on Jan 18, 2009 17:16:28 GMT 1
Iselle hørte det banke på og siden der ikke var nogen tjenere eller soldater i nærheden lukkede hun selv porten op. Hendes lyse hår var flettet og hang smukt ned af ryggen, i håret sad en smuk smuk blå blomst der passede perfekt til den søblå kjole hun havde på med et stort tylskørt. "Og hvem er så de?" spurte hun med varm stemme og kiggede undrende på hende da hun ikke var vant til at se en engel på disse kanter. Hendes egne små dæmon vinger stak ud af hendes ryg og kunne ikke bære spicelt meget, men de passede perfekt til hende. De to isblå øjne studerede englen nøje.
|
|
|
Post by spurv on Jan 18, 2009 17:20:44 GMT 1
hun smilede varmt hun selv var i en enkelt hvid kjole uden nogen for for pynt. hun var enlig bare gået sig en tur men da hun tilfældigt var kommet forbi besluttede hun at se om der var nogen hjemme . hun smillede og bukkede let med hovedet for hvad hun gættede var hertuginden.. hun gjorde aldrig mere eller mindre end det lille buk med hovedet " ea" sagde hun varmt
|
|
|
Post by Iselle on Jan 18, 2009 17:23:05 GMT 1
"Aha" sagde hun køligt, hun havde forventet en lidt nærmere præsentation og måske en forklaring på hvorfor denne såkaldte Ea var her. "Skal de møde hertugen?" spurte hun formelt da der var mange mennesker der skulle møde hendes mand så hun var vant til det.
|
|
|
Post by spurv on Jan 18, 2009 17:28:25 GMT 1
hun smilede " jeg kom bare tilfældigt forbe og ville hilsee på , så det ville jeg gerne hvis han er hjemme og har tid " agde hun varmt og smilede " de må være iselle " hendes stemme var varm
|
|
|
Post by Iselle on Jan 18, 2009 17:34:30 GMT 1
Hun rystede opgivende på hovedet. "Han er skam hjemme, men han sidder i møde" sagde hun roligt. "Hertuginde Iselle" rettede hun hende. Folk hun ikke kendte skulle altid kalde hende Hertuginde, ellers var de meget meget ubehøvlede i de adelige kræse. Iselle havde ikke så meget imod det, men hun var nød til at være lidt anstændig.
|
|
|
Post by spurv on Jan 18, 2009 17:37:08 GMT 1
hun smilede " selfølgelig, omforladelse" sagde hun blidt og så bare roligt på hende hun havde alrig overholdt etigkæterne men hun så ingen grund til at fornærme nogen så hun gjorde sit bedste " jeg vde enlig også håbet aat møde dem, deres mand talt vidunderligt om dem sidste gang jeg mødte ham, der gav indtryk af at de r en fantastisk person" sagde hun lige ud og venligt hun var van til at være meget åben overfor den slag ting
|
|
|
Post by Iselle on Jan 18, 2009 17:41:17 GMT 1
"Det er okay" sagde hun og smilte mildt. "Så de har altså talt med min mand om mig" konstaterede hun og var overrasket, men hun skjulte det godt. "Jamen kom indenfor og drik te istedent for at stå herude" sagde hun blot og gik ind i det store hus. Rose Marie begyndte at græse og Iselle gik op og trøstede hende. Hun kom ned igen med hende på armen. "Følg med" sagde hun til Ea og gik ind i et lille værelse hun selv havde indrettet. Hun satte sig i et sofa og kyssede Rose Marie på panden. Ilden havde godt fat i noget træ i kaminen og der stod et sofabord imellem to sofaer, der var nogen enkelte bogreoler.
|
|
|
Post by spurv on Jan 18, 2009 17:49:09 GMT 1
hun smilede varmt " tak" sagde hun glad og fulgte med og satte sig roligt hun så med varme øjne på barnet " hvem har vi mon her" sagde hun varmt hun elskede børn de var alle elsket f gud og engle og hun så op på iselle " deres og hertugens formoder jeg" sagde hun varmt
|
|
|
Post by Iselle on Jan 18, 2009 17:52:41 GMT 1
"Det er Rose Marie, og hun er desværre ikke vores egen, vi har eller jeg har hentet hende fra et børnehjem, jeg kunne bare ikke stå for hende og så ville det være en fin overraskelse til Mura" sagde hun og smilte. "Hun er en dæmonengel ligsom jeg, så hun ville jo passe helt fint til familie" Rose Marie gabte lidt og rørte lidt på sig. Hun havde brunt krøllet hår der stadig var kort, men smukt. Hun var klædt i en fin hvid kjole. "Vil de holde hende?" spurte hun og kyssede endu engang Rose Marie på panden.
|
|
|
Post by spurv on Jan 18, 2009 18:01:20 GMT 1
hun smilte varmt " det var en smuk tanke" sagde hun blidt den smule modvilje hun havde haft mod kvinden på grund af deres naturlige indstinkter forsvan da hun hørte det. hun kune aldrig havde noget imod en kvinder der tog sig af et barn på den måde. mura havde haft ret hun var herlig hun så forviret på hende da hun spurgte om hun ville holde barnet, det var hun ikke s van til men hun nikkede glad " meget gerne" sagde hun varmt
|
|
|
Post by Iselle on Jan 18, 2009 18:03:18 GMT 1
"Jeg havde bare lyst til at have et barn og jeg syntes at ni måneder er for lang vente tid" grinte hun og lagde blidt Rose Marie i Eas arme. "Vil de have noget te? Småkager? Eller noget helt andet?" spurte hun blidt og fik en tjener hen til dem så de kunne give ordren.
|
|
|
Post by spurv on Jan 18, 2009 18:08:25 GMT 1
hun smilte blidt og holdt barnet i sine arme mens hun roligt vuggede hende. hun var vidunderligt. mon hun nogensinde selv ville få en lille" hun smilede varmt til isele " ta lidt frugt ville være herligt"sagde hun venligt
|
|
|
Post by Iselle on Jan 18, 2009 19:09:21 GMT 1
Tjeneren forsvandt hurtigt og kom tilbage med noget frugt på et fad og stilte det på bordet. "Kan du lide hende?" spurte hun med et venligt smil. Rose Marie åbnede øjne halvt og rakte en hånd frem og prøvede at fange Eas næse - Dog uden held. Iselle grinte, men skjulte det dog baghåndryggen.
|
|
|
Post by spurv on Jan 18, 2009 19:12:19 GMT 1
ea grinede glad af pigen uden at skujle det hun forstod ikke hvoror det skulle være forkert, hendes latter minede medst af alt om små fine klokker. "hun er fuldstændig enestående" sagde hun varmt med henrygt stemme og trykked blidt rosa marie på næsen med pegefingeren
|
|