|
Thief
Feb 1, 2009 17:57:53 GMT 1
Post by Ekoe on Feb 1, 2009 17:57:53 GMT 1
Ekoe gik ned af gaden. Hans øjne var opmærksomme på alt hvad der skete rundt omkring, og han smilede strålende til alle han gik forbi - og tømte deres lommer for alt indhold på samme tid. Han grinede lidt for sig selv og lænede sig op af en mur. Det var snart aften og himlen var klar, men der var stadig mange mennesker rundt i gaden. Han undersøgte det han havde stjålet og gemte det han kunne bruge, og smed det andet på gaden. Det var tydeligt at han havde penge. Han havde en mørk skjorte på og lange mørke bukser.
|
|
|
Thief
Feb 1, 2009 18:15:30 GMT 1
Post by Qimrel on Feb 1, 2009 18:15:30 GMT 1
Qimrel var i en af butikkerne og snakkede med ejeren, og han kæmpede for at holde stemmen i ro. Hvordan kunne den skiderik tilbyde ham et job, og så, med et blik på hans slidte tøj, uglede hår og beskidte ansigt sige at en anden ventede på jobbet. Det kunne man ikke. Bare fordi han ikke havde nået at spilde sine penge på et bad, så valgte manden at trække tilbuddet tilbage. "Jeg lover at give dig besked hvis manden ikke vil alligevel," lovede ejeren. Du mener hvis du ikke kan finde en til posten, tænkte Qimrel, men nikkede og bukkede alligevel. Dennne gestus imponerede ejeren, og Qimrel gik med et smil ud på gaden.
|
|
|
Thief
Feb 1, 2009 18:55:30 GMT 1
Post by Ekoe on Feb 1, 2009 18:55:30 GMT 1
Ekoe kiggede til højre og smilede venligt til manden der kom ud af butikken. "Godaften." sagde han hurtigt og tømte manden lommer. Hans smil blev bredere og han svajede uden om manden og gik væk fra ham. "Nemt..." mumlede han så for sig selv og kiggede fremad. "det bliver nemmere og nemmere..."
|
|
|
Thief
Feb 1, 2009 19:15:12 GMT 1
Post by Qimrel on Feb 1, 2009 19:15:12 GMT 1
Qimrel gik surt videre og gik ind i de offentlige bade - kun for at finde ud af at han ikke længere havde penge til at gå i bad for. Han bandede højlydt, så flere af baderne stirrede overrasket på ham. Derefter gik han ud uden at vide hvordan han skulle klare sig nu. Han havde altid været for stolt til at tigge, men det var ved at være sent, og han kunne umuligt nå at finde arbejde, så han kunne få penge til et værelse og noget mad. Han var så arrig at han næsten kunne hamre hovedet ind i en mur, bare for at komme af med agresionerne.
|
|
|
Thief
Feb 1, 2009 19:22:01 GMT 1
Post by Ekoe on Feb 1, 2009 19:22:01 GMT 1
Ekoe grinede bredt da han fik øje på manden fra før igen. "Nemt og han er langsomt opfattende." kluklo han og holdt øje med manden. Hvis manden gav sig til at tigge ville han nok tage alt hvad der kom ud af det, bare fordi han havde lyst. Han smilede for sig selv og købte en øl i en bod og stod og drak lidt, mens han ventede for at se hvad manden havde tænkt sig at gøre.
|
|
|
Thief
Feb 1, 2009 19:30:19 GMT 1
Post by Qimrel on Feb 1, 2009 19:30:19 GMT 1
Qimrel lænede sig op af en af murene og lukkede øjnene for at køle ned og tænkte sine muligheder igennem. Verdenen var ondere end han ønskede og troede den, det var lige gået op for ham. Han tænkte videre, og så pludselig. 'Godaften'. Han åbnede øjnene og kiggede rundt, og genkendet 'Godaften'-manden, og gik over mod ham med lynende øjne. "Godaften min bare..." bandede han hviskende mens han gik.
|
|
|
Thief
Feb 1, 2009 20:11:33 GMT 1
Post by Ekoe on Feb 1, 2009 20:11:33 GMT 1
Ekoe kiggede overrasket på manden. Så knækkede han sammen af grin og tabte sit krus øl. Han bandede lidt, men sukkede så og kiggede på manden. Ekoe bakkede væk fra ham og endte i en tom gyde hvor han lænede sig op af muren. "Ja, godaften,"mumlede han for sig selv og kiggede koldt på manden.
|
|
|
Thief
Feb 1, 2009 20:33:32 GMT 1
Post by Qimrel on Feb 1, 2009 20:33:32 GMT 1
"Giv mig mine penge tilbage. Jeg skal bruge dem." Han stirrede ondt på manden og gik frem med den ene hånd strakt frem. "Ikke mere end det du tog, jeg er ikke interesseret i hvad du eventuelt har taget fra andre, men jeg har brug for de penge." Han var lige ved at tilføje 'bare giv mig dem, og ingen kommer til skade', men tog sig i det da han pludseligt fornemmede at den der kom til skade sandsynligvis var ham selv.
|
|
|
Thief
Feb 1, 2009 20:42:23 GMT 1
Post by Ekoe on Feb 1, 2009 20:42:23 GMT 1
Ekoe kluklo og rystede på hovedet. "Dine penge? Desværre, dem har jeg ikke. Og det har du tydeligvis heller ikke selv." sagde han og smilede venligt. Hans øjne var stadig kolde og hans hænder knyttet. "Og hvis jeg havde dem, så havde jeg nok selv brug for dem," tilføjede han og gik væk fra muren og hen mod manden. "Kan du se cirklen." Hele hans ansigt var koldt nu. Så snøftede han hånligt. "Lad mig nu komme forbi."
|
|
|
Thief
Feb 1, 2009 20:50:35 GMT 1
Post by Qimrel on Feb 1, 2009 20:50:35 GMT 1
"Jeg bad om mine penge," sagde Qimrel og lod blikket glide over mandens tøj. Det var knap nok slidt, altså, nyt, og nogenlunde fint. Qimrel behøvede ikke engang at se ned for at vide at hans var ingenting imod det, slidt og snavset, til trods for at det var hans fineste sæt tøj han havde med. "Desuden har du ikke mere brug for dem end jeg," sagde han koldt. Han vidste udemærket at det var tåbeligt, men han nægtede at lade denne... mand slå ham ud.
|
|
|
Thief
Feb 1, 2009 20:57:53 GMT 1
Post by Ekoe on Feb 1, 2009 20:57:53 GMT 1
"Nej, det har jeg ikke. Men jeg har dem heller ikke."svarede Ekoe lige så koldt og gættede på at han var omkring 5 cm højere end manden. Kom det til kamp var han ikke i tvivl om hvem der ville vinde. Han smilede kort for sig selv og lagde armene over kors. Han ventede utålmodigt på at manden ville flytte sig så han kunne komme videre. "...bondeknold..." mumlede han lavt og tilføjede noget mere man dog ikke kunne hører.
|
|
|
Thief
Feb 1, 2009 21:09:42 GMT 1
Post by Qimrel on Feb 1, 2009 21:09:42 GMT 1
"Jeg ved du har dem," sagde han, og lagde netop mærke til det samme som Ekoe. Han undertrykte en banden og følte sig usikker, meget usikker endda. "Jeg har brug for de penge, som du sikkert kan se. Kan du virkeligt godt lide at hakke på de fattige?" Han var ikke rigtigt fattig, men alligevel fattig. Han levede en tilværelse der krævede penge, men havde alligevel ingen, hvor umuligt det end lød.
|
|
|
Thief
Feb 1, 2009 21:17:09 GMT 1
Post by Ekoe on Feb 1, 2009 21:17:09 GMT 1
"Nej. Ikke nødvændigvis." sagde Ekoe bare og trak på skulderne. "Men jeg siger dig, bondeknold, at hvis jeg skal slå dig ned for at komme ud, så gør jeg sku det." Han øjne var iskolde nu. Han havde allerede en kniv skjult i hånden og han sukkede dybt. Manden var jo bare en eller anden idiot, der troede light var retfærdigt.
|
|
|
Thief
Feb 1, 2009 21:22:44 GMT 1
Post by Qimrel on Feb 1, 2009 21:22:44 GMT 1
"Jeg flytter mig ikke," sagde Qimrel, selvom usikkerheden var ved at tage over. Manden kunne nedlægge ham let, og han ønskede ikke kamp, men han ville heller ikke lade ham træde på sig. Forfærdeligt dilemma, og et dårligt tidspunkt også, hvor Fyra hele tiden fyldte hans hoved og verdenen ikke syntes han skulle have det gode job han var kommet herover for. Dumme, rige butiksejer!
|
|
|
Thief
Feb 2, 2009 20:41:31 GMT 1
Post by Ekoe on Feb 2, 2009 20:41:31 GMT 1
Ekoe sukkede igen og skubbede utålmodigt til manden. "Flyt dig så, ******!" sagde han og trak vejret dybt. Manden var begyndt at blive irriterende! Og Ekoe havde lidt travlt, folk var begyndt at gå hjem ude på markedspladsen. Hans øjne var smalle og hans mund en smal streg.
|
|