|
Post by spurv on Dec 13, 2008 16:01:19 GMT 1
ea kom gående op af tronsalens gulv. hun havde en enkel hvid kjole på og hendes vinger sad pænt follet på rykken. hendes lange lyse hår hang ned af rykken og hun havde et roligt smil om læberne, hun gik roligt op ad gulvet mod tronstolen. med blikket rettet ligefrem. hendes øjne lyst klart blåt
|
|
|
Post by Rufus on Dec 13, 2008 16:11:02 GMT 1
Rufus sad på tronen og kiggede lige ud i luften. Han så en engel komme gående hen imod ham. "Og hvad vil du så?" spurte han koldt og kiggede stift på hende. Han havde kronen på og en rød kappe med hvid hermelin ude i siden og ellers kongetøj på, hans sværd hang ved hans side.
|
|
|
Post by spurv on Dec 13, 2008 16:14:39 GMT 1
hans nærværd ramte hende som ubehageligt men hun så fortsat roligt på ham med et blidt smil og bøjede let og kort hovedet som hilsen. " den glædelige nyheden om deres forlovelse har nået himlen, og jeg kommer for at overbringe dem vores lykønskinger, på himlens vegne" sagde hun let med blid stemme
|
|
|
Post by Rufus on Dec 13, 2008 16:17:54 GMT 1
"En lalleglads pige lykønskninger er også lige hvad jeg har brug for" mumlede han for sig selv og kiggede koldt på hende. "Hvorfor sendte Illart ikke en mand, de er en del lettere at tage seriøse end en lille pige med vinger der tror at hele verden er lyserød" sagde han koldt og kiggede på hende med hårde øjne.
|
|
|
Post by spurv on Dec 13, 2008 16:21:22 GMT 1
hun så roligt ud og mødte hans blik "forde det er mit job, med hensyn til min alder , tvinges jeg til at tro at jeg er en del ældre en dem, deres mejestæt" sagde hun roligt, hans uhøflighed kunne ikke slå hende ud desude så kom der altid en ny konge, hun have snart set dem skifte så tit,
|
|
|
Post by Rufus on Dec 13, 2008 16:29:11 GMT 1
"Fint, jeg har fået din lykønsking så smut du bare op i himlen igen og sig til Illart at næste gang han vil mig noget skal han sende en mand og ikke en tåbelig pige" sagde han koldt og rejste sig. "Og undskyld mig, men jeg har andre ting at lave end at tale med en lille pige" sagde han og gik ud af tronsalen.
|
|
|
Post by spurv on Dec 13, 2008 16:31:43 GMT 1
hun smilte "jeg er skam ikke sendt af Illart" sagde hun roligt og bøjede hovedet let hun ahvde ikke noget imod at forlade dette sted hun holdt meget mere af at være ude i naturen, desuden forstod hun ikke hvorfor de havde bedt hende tale med så modbydelig en mand . han var jo bare en forkælet dreng
|
|
|
Post by Rufus on Dec 13, 2008 20:33:51 GMT 1
"Så må de hellere tage at gå, for jeg gider ikke at spilde min tid på dig" sagde han højt og begyndte at gå hen imod bibleoteket. Han åbnede døren til bibleoteket og satte sig i en stol og begyndte at læse. Han havde ikke så meget andet at lave ligenu, han ventede bare på at der var en tjener der ville afbryde ham ved at sige at der var en bønder der havde en klage.
|
|
|
Post by spurv on Dec 13, 2008 20:37:09 GMT 1
hun rystede opgivende på hovedet og begyndte roligt at gå hun havde ikke noget imod at gå. hvis han ikke ville tage imod en lykønskning fra aller højeste sted var det hans egen fej og hans eget problem hun slog let korets tegn og så mod himlen . hun havde bragt hans bud andet kunne hun ikke gøre
|
|
|
Post by Rufus on Dec 13, 2008 21:34:32 GMT 1
Han smed bogen væk og tog en helt anden bog. Sådan blev det ved i et godt stykke tid inden han gik op på sit værelse og skiftede til bondetøj. Han gik ud af slottet og ud af porten og ud i byen. Han gik ned imod vintermarket og kiggede på de forskellige boder med alle mulige forskellige ting.
|
|
|
Post by spurv on Dec 13, 2008 21:37:35 GMT 1
ea smilede glad og havde taget en blå kappe over sig sså vingerne ikke længer var synlige hun havde forlængst skubbet den behøvlede konge ud af hovedet . han ville jo kun være konge en menneske alder. hun så sig om og milt ad nogle børn der legede . hun nød at se på livet og gå rundt bland menneske og seer hvad boderne havde af ting
|
|
|
Post by Rufus on Dec 13, 2008 21:40:01 GMT 1
Efter et lille stykke tid gik han hen i kroen og skubbede døren op. Det larmede meget derinde og alle var for fulde til ta bemærke ham. Han gik over i et hjørne og satte sig. Han bestilte et stort glas øl og kiggede sig om i krostuen, de eneste der var herinde var fulde sømænd.
|
|
|
Post by spurv on Dec 13, 2008 21:43:51 GMT 1
ea så en kro og besluttede sig for at gå ind og få noget at drikke. hun gik ind af døren og selv om hun gjorde det lydløt kiggede folk aligevel op på hende. hendes v´hvide hud og kjole lyst svag og da hun var engel var hendes skønhed støre end noget menneske. hun smilte til alle og gik hen og bestilte et glas vand. folk vendte hurtigt tilbage til deres øl
|
|
|
Post by Rufus on Dec 13, 2008 21:45:44 GMT 1
Han bemærkede en kvindeskikkelse gå ind i kroen, men han var lidt ligeglad. Han bundede øllet og bestilte en ny. Han havde tænkt sig at blive stang stiv idag og så bagefter gå hjem og sove. Efter fem øl kunne han mærke rusen stige op i sig og sin hjerne blive lidt sløret.
|
|
|
Post by spurv on Dec 13, 2008 21:47:34 GMT 1
hun satte sig ved et bord tæt på kongen men havde endnu ikke bemærket ham. hun sig om med et smil og lagde mærke til en mand der bunede den ene øl efter den anden i sig * hvad mon han er trist over* tængte hun da det for hende så ud som om han prøvede at glemme noget hun så lidt på ham han minede hende om.. men det kunne det da ikke være eller kunne det
|
|